lena:-)
Köpte på en liten handelsträdgård (som tar fram egna pelargoner) något som påstods vara en Mårbacka appleblossom...jag är inte alls nån pelargonexpert, appleblossom kan jag förstå, men ser verkligen Mårbacka ut på detta viset? Någon vis pelargonexpert som vet sleep.gif

Anki på Öland
Hej
Någon Mårbacka Appleblossom har i alla fall inte jag hört talas om men om du tittar på Pelargonsällskapets hemsida i Bildarkivet på Rosenknoppspelargoner så hittar du flera olika Appleblossom.
Hoppas du kan se vilken av dom det är.
Anki
Fenja
Om den har röda pistiller är det en Mårbacka, annars inte... Jag skulle gissa på att det är en Appleblossom Rosebud eller kanske en Happy Appleblossom Rosebud.

Här en tråd där Mårbacka diskuterades innan.

Mvh
Fenja
lena:-)
Och hur hittar man pistillerna i denna trängsel? biggrin.gif Och Fenja..hur har du det med ståndare och pistiller, vilka skall vara röda? sleep.gif
Jag kan för mitt liv inte se några röda pistiller eller pistiller i vart fall hur gärna jag än vill. Men nog verkar den glad ialla fall, och jag får väl glädjas med den , happy eller inte. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon