Anki på Öland
HJÄLP!!!!!
Jag glömde "bädda in" det gäng pelargoner som står i växthuset en av de nätter vi hade frost. Dom flesta står nu som slokande gelé-växter.
Kan jag få dom att överleva??? Låta dom vara eller klippa ner dom??
Anki
lena:-)
sad.gif sad.gif Stackars dig. Jag har nog ingen aning om de kommer att klara sig, vill nog bara komma med lite förhoppningar. Kan det inte vara så att det bara är grenarna och bladen som frusit?
Kanske kan själva "stammen" skyddats tillräckligt. Du får berätta hur det går. Någon mera kunnig kanske har svaret: sad.gif wub.gif
netaave
Klipp ner den hårt och ta in den i stugvärmen, förmodligen så är det bara det ovan jord som frusit då kan det komma nytt från roten.
Anki på Öland
CITAT (netaave @ 24-04-2005, 13:29)
Klipp ner den...

Önskar det bara vore en.......... men tack, skall prova med allihopa och hoppas det funkar.
Anki
gröna tummen
Kommer med ett lite försenat tips :

Jag jobbade för många år sedan på en handelsträdgård och där hände även detta att pelargonior frös på borden i växthusen. Ägaren ringde som en stolle till olika kollegor om råd. Det svar han fick var att ställa dem UNDER borden i skuggan , för när solen kommer åt dem dör fler blad än om de får tina upp stilla i skuggan under borden.

Men hoppas att du klarade dina älsklingar hur du nu än gjorde !
Hälsn Gröna tummen ! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon