Full version: Lager
Reserv
För säkerhets skull så skriver jag väl här också (vill ju inte försvåra sökningar tongue.gif ) Det kom en fråga om skötsel i småprat av lagern, här kommer svaret.
Lagern är inte härdig i sverige, den växer vilt runtömkring medelhavet och blir som ett stort träd där. Här hemma får vi nöja oss med att sätta ut den i soligt skyddat läge, eller ha den i växthuset. Den går även att ha som vanlig krukväxt inne, men då behöver den ordentligt med ljus. Om det går så kan man ställa den lite svalare på vintern, men fortfarande med tillräkligt ljus. Om man haft lagern utomhus på sommaren så är en avduschning ingen dum idé då den gärna drar på sig spinn.
Så, då kan man söka även här då, där den hörde hemma (enligt andra) sleep.gif
Fenja
Med hjälp av sökfunktinen hittar man följande info:
Lager
Laurus nobilis
Laurus nobilis igen
Mvh
Fenja
Reserv
Fenja, jag utgår från mig själv när jag svarar på nån fråga. Mina svar är oftast relaterade till mina egna upplevelser (lyckade eller misslyckade) om man som du hänvisar till andra trådar så mister man den personliga biten av ett svar. Man kan bl.a. i en av dina länkar se ett svar från dig själv (ca.1 år gammalt) där du bemödat dig med att citera ur en bok eller direkt från google. Dessa fakta stämmer knappast med ett svenskt klimat i zon 5 som var frågan här. Dina fakta stämmer på vildväxande lager runt medelhavet. Ta dig tid att ge lite personlig service och bjussa på dig själv, leta i redan skrivna trådar kan vi alla, men det är en djungel att hitta just det man söker efter många gånger. Allra helst om man är ny. sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon