CallEva på Öland
Hej där!
Har för mig att jag på detta förnämliga forum läste om att man kan lägga blöta tidningar som marktäckning i hallonlandet.
När jag nu stod där med min tidningar slog mig tanken kommer årsskotten igenom vår förnämliga lokaltidning Barometern elller....

Carl-Axel från den soliga Ön
KURT
Nej man skall vara försiktig med marktäckning av hallon, även om man "bara" marktäcker med gräsklipp så kan stora mängder hidra årsskott. Visserligen kan hallonskott vara mycket envisa, men jag tror man hindrar alltför mycket med tdningar. Gräsklipp + ev flis kan vara bättre.
gunnelö
Hej
Jag tror inte heller att man ska lägga tidningar där man vill att skotten ska komma upp. Mitt hallonland (som är hur gammalt som helst och husets stolthet) är tre rader brett och jag täcker med tidningar mellan raderna vilket jag tycker fungerar mycket bra. Det gör att det blir ogräsfritt och håller tillbaka skotten från att komma upp på fel ställe.
Det går också lätt att plocka upp de hallon som faller när man ska plocka, för när de är så goda som mina vill man ha vartenda ett!!
Hälsningar Gunnel i Örebro
CallEva på Öland
Hej där och tack för era förståndiga inlägg!
Det får bli så att tidningarna får fortsätta gå till pappersinsamlingen.
Får lösa hallonens skötsel genom vanligt "handarbete" i stället.

Carl-Axel från Ön under morgonsol
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon