*16 kvm stor balkong!*
Hej!
Ja spm rubriken beskriver. Hur många handelsträdgårdar finns det i tungelsta området? ( även tex västerhaninge, sorunda osv får väl räknas )
Rockdala vet jag ju vart det ligger, men jag har hört att det ska finnas en massa andra ställen där oxå.
Nån som ni rekommenderar?

Kanske kan man ta bilen en heldag och bara titta på trädgårdar? Undrar vad sambon skulle tycka om det.. *ler*

Mvh G
kristerh
Det verkar finnas en hel del, om man åker på gamla vägen från tungelsta till v-haninge är det fullt med handelsträdgårdar längs vägen och på många av dem sitter det öppet skyltar på.
krister
Åsa, mälardalen zon 2
Sune Tryggs handelsträdgård har väl öppet för allmänheten om jag inte minns fel han har massor av pelargoner (ofta billigare än Rockdala).

(Tyvärr läggs fler och fler odlingsföretag ner runt Tungelsta, fortsätter det såhär så finns det snart inga kvar)
krellus
Jag växte upp i Tungelsta och kan bara bekräfta att det läggs ner en hel del.
Denna process har dock pågått i relativt många år.
Jag är 35 år och minns att de började lägga ner då man var runt 20...

Skolans tröjtryck hade för övrigt alltid en bild med ett växthus på magen.

Slavade hos gubben emil under en sommar med tomater och fick 7 spänn per tillfälle eller nåt. Snacka om att bli lurad laugh.gif
amaira
Vet inte om den här länken kan bidra med någon info.
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (amaira @ 28-04-2005, 10:59)
Vet inte om den här länken kan bidra med någon info.

Verkar vara en ganska innaktuell länk:

Runebo är nedlagt och Graneberg håller på och läggas ner.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon