Sidor: 1, 2
stina
Skulle vara kul att veta vad ni pysslar med när ni inte påtar i trädgården. Själv tränar jag ganska mycket eftersom jag också gillar att laga mat. Tycker också om att läsa. Älskar att resa till soliga stränder. Försöker komma iväg en gång om året.

/Stina
Monica M zon 4
Jag gillar att sjunga! Sjunger i en liten grupp. Vi är bara 6 st och har sjungit ihop i över 20 år.

Läser också mycket. Allt från deckare till romaner!

Gillar också resor. Vi är inga fanatiska soldyrkare utan gillar resmål där vi kan varva att sola och kolla sevärdheter och naturen.
pejori
VA!!! ohmy.gif intressen? ohmy.gif vad är det? huh.gif
kan man ha sånt? unsure.gif

biggrin.gif skämt åsido, ägnar mej åt mina och andras djur...läser mycket, helst deckare wub.gif
handarbetar, lyssnar på musik och lagar massor med mat laugh.gif laugh.gif
tycker också om att promenera i skogen, så det gör jag dagligen smile.gif
Lars-Olof Arvids
Jag är intresserad av allt i naturen! wub.gif Fågelskådning, botanik, småkryp, större djur, naturfotografering o s v. Jag åker gärna iväg på naturresor med olika längd och inriktning - förra året var jag i Brasilien, i år går den längsta naturresan till Kristianstad Vattenrike om ett par veckor! smile.gif Dessutom är akvariefiskar en stor hobby för mig.

Olle
Christoffer
Jag är med i bland annat en studiecirkel där man skriver.
Castea
Jag är intresserad av ALLT som har med 1920-talet att göra!
Och så spelar jag piano och sjunger.
Sulawesii
...... en gång i tiden älskade jag att läsa och skriva.....
kerstin z5-6
Inga som inte är trädgårdsrelaterade -resor ingår däri laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jo jag läser tre böcker i v och håller på med keramik o målar i olja , men det räknas inte smile.gif
Magdis
Jag är intresserad av heminredning och att småpyssla med grejor som att renovera möbler m.m. Jag är även intresserad av att läsa och jag läser både skönlitteratur och ännu hellre böcker som handlar om mina intressen, det blir mycket trädgårdsböcker och böcker om barnuppfostran och barnpsykologi. Gillar också att resa, gärna utomlands men inom Sverige är också kul. TV-spel är jag också intresserad av men jag är periodare på det, ibland spelar jag jättemycket och sen kan spelet bli stående i ett par år innan jag startar det igen.
Monica i Sörmland
När jag inte är i trädgården, brukar jag vara uppe i husets övervåning och spika. Man kan ju fundera på om det är för att det är mitt andra stora intresse eller om det bara är för att den någon gång ska bli färdiginredd! biggrin.gif
susan.e
Roligt att det finns fler här som tycker om att skriva. Jag både skriver och textar ~ kalligrafi. Läser också så mycket jag orkar och paddlar kajak.
gammelnalle
Vin kvinnor och sång.....

fast numera orkar jag inte med så mycket av något.... biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif
Tjosan
Datorer... Bygga dem och spela på dem.
Sommar är trädgård och vinter är dataspel smile.gif
Susanna
Mitt stora intresse är antiken. Annars gillar jag att läsa, främst deckare.
Ani
Jag skriver och fotograferar illustrationer..smile.gif
peterinas
förutom trädgård ? min flicka , alla djuren (tillskottnu) ett marsvin för omplacering smile.gif . datorer spelar online spel , snickra,matlagning,ska även lära mig att binda näver som min farmot lärde mig en gång i tiden
peterinas
CITAT (Tjosan @ 25-04-2005, 19:12)
Datorer... Bygga dem och spela på dem.
Sommar är trädgård och vinter är dataspel smile.gif

vad spelar du då? (nyfiken) smile.gif
Em_I_Am
min son så klart. Massor med musik, däremot bara hårdrock nästan. Helst metal smile.gif Inredning, måla, loppis fynda mm.
gammelnalle
CITAT (Em_I_Am @ 25-04-2005, 20:37)
min son så klart. Massor med musik, däremot bara hårdrock nästan. Helst metal smile.gif Inredning, måla, loppis fynda mm.

nyfiken på din signatur!!!

för mig är det ett "musikaliskt anagram"
Boxer
Förutom växter, finns det i mina tankar plats för min islandshäst. wub.gif
Snöflinga
Min man - bildmakare- bridge- bokslukare- allt som gör livet glatt wub.gif
titti49zon6
Barnbarnen (även deras föräldrar) sticka,sy,brodera,virka,läsa böcker,fotografera,fiska ,åka båt och snöscoter,sommarstugan......vet inte när jag hinner med tomten på ca 3000 kvadrat men det har ju gått bra hittils ohmy.gif smile.gif biggrin.gif
PS! vintern är ju lång
astrid.m.s
Förutom mitt trädgårdsintresse håller jag på med dans. Numera mest Linedance eftersom jag håller kurser här på vår ort. Det tar en hel del tid eftersom det mestadela är nya danser hela tiden man själv måste lära sig och sen lära sig att lära ut (in)!! Fast det går bra nu när man hållit på så länge, snart 7 år.
På sommaren gillar jag att måla om möbler eller måla, tapetsera/göra om nåt rum här hemma.
Arbeta med datorn då jag har mycket nytta av den i de föreningar jag är med i. Skulle vilja lära mig ännu mer ang. datorer. Gillar även att läsa men det blir mest periodvis (jul, sommar etc).
Har sökt friår och de jobbar på det så OM jag får det har jag tänkt gå datakurs och gammeldanskurs och att själv ha någon Line dancekurs på dagtid.
wub.gif
pejori
CITAT (astrid.m.s @ 25-04-2005, 22:24)
håller jag på med dans. Numera mest Linedance eftersom jag håller kurser här på vår ort.

åååå. det vill jag lära mej!!!! smile.gif smile.gif
var finns det sånt i götet ? unsure.gif unsure.gif
astrid.m.s
CITAT (pejori @ 25-04-2005, 22:29)
åååå. det vill jag lära mej!!!! smile.gif  :)
var finns det sånt i götet ? unsure.gif  :unsure:

LineUp4dance
Lineup Linedance
Winga Yellow Rockers
Linedanceklubbar

Här kanske du hittar nåt intressant!! Hoppas du provar på!
pejori
tack astrid smile.gif smile.gif
det kommer jag att göra...tycker det ser så trevligt ut wub.gif wub.gif
ska genast anmäla mej till en nybörjarkurs tongue.gif
Ciczi
Utöver min tträdgård och mina krukväxter gillar jag att läsa böcker, teckna, laga mat och baka kakor. Sedan umgås jag mycket med min älskade sambo. Vi brukar få våra ryck och fara i väg någonstans ibland för ett par timmar. Det finns mycket att se även i ens hemtrakt. Det är skoj tycker vi.

Ciczi
Rossi
Förutom krukväxter, trädgård, grönsaksodling m.m. så brinner jag för min sport - bowling. Jag är licensierad bowlare och är ute och tävlar om helgerna - förutom träning under veckorna.

Sen försöker jag hinna med både gympa och styrketräning.

Jag läser mycket. Mest romaner och gärna deckare. Det blir en 80-100 böcker om året.

Annars tar skötseln av trädgård och ett stort hus mycket tid.

Och så försöker jag och min älskade man att ägna mycket tid åt varandra också. Vi försöker att med jämna mellanrum gå på konserter, teater, bio m.m. Nu till helgen har vi bokat in oss på hotell nere på Österlen (sydöstra delen av Skåne) och ska ha ett par mysdagar där under Valborg och 1:a maj.
Yin o Yang
CITAT (pejori @ 25-04-2005, 22:52)
det kommer jag att göra...tycker det ser så trevligt ut  :wub:  :wub:
ska genast anmäla mej till en nybörjarkurs tongue.gif

Jag dansar också linedans sedan 3 år tillbaka biggrin.gif . Är fantastiskt roligt, särskilt nu när vi lär oss lite svårare danser. Jag dansar folkdans också varje vecka och nu är det hårdträning inför midsommarhelgen som gäller tongue.gif . En och annan bok blir läst - yrkesrelaterat, eftersom jag är bibliotekarie sleep.gif . Tycker om att vara ute i skog och mark, resa. Önskar verkligen att tiden inte gick så fort, svårt att hinna med allt smile.gif
tomas99
Mitt intresse är att plocka svamp och bär så att jag klarar mej hela året runt,sedan tycker jag om att göra fynd på loppis jag köper alla mina kläder där, är mycket ekonomisk av mej och vill inte belasta miljön så mycket, jag springer till jobbet och jag bakar, saftar, fiskar, försöker att ha ett så låg matkonto som möjligt(klarar det på ca500kr i månaden)
stina
CITAT (Boxer @ 25-04-2005, 21:22)
Förutom växter, finns det i mina tankar plats för min islandshäst. wub.gif

Gud vad jag blir avundsjuk på dej som har en islandshäst!!!! Glömde skriva att jag älskar att rida också och i synnerhet islandshäst. Det blir bara sporadiskt nu för tiden. För ett par år sedan var jag i Malung på en 2-dagars ritt i skog och mark. Helmysigt!!!! rolleyes.gif
farbror B
Förutom trädgård sjunger jag sedan mer än 20 år tillbaka. Kyrkokören tar mest tid, men har ett, nu vilande, folkband.

Läser en massa böcker, kan nästan tävla med Rossi wink.gif och har en del författarplaner och några halva böcker liggande.....
kanske nån gång..

Min särbo och hennes liv förstås! wub.gif
fruberglund
Våra minigrisar, min käre make, korsstygnsbroderier och att förbereda till vår kommande lille knodd smile.gif

Men trädgården är det största intresset, det går inte att tävla med biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Boxer
ohmy.gif Jösses! glömde (hur kunde jag göra det) svampplockning.

På hösten är Boxer i extas med kniv, ryggsäck och påsar i högsta hugg. Med min annars så otroligt dåliga kondis, kliver jag över berg och igenom granar i timmar utan att ens andas. wacko.gif
Caprice
Förutom trädgårdsrelaterade saker som tex göra grejer i hypertufa så läser jag böcker, promenerar, målar i olja...

Samt sy förstås..!

Extravaganta brudklänningar, det är min grej... wub.gif

Caprice
djingis
Jag pysslar med mina hundar( 2 leonberger och en Shi Tzu) och våra islandshästar (3st), bakar (älskar att leta efter gamla recept för att pröva), sjunger i kör.
AnnammA
Konst -målar - , musik - sjunger i en gospelkör - och att läsa, varvat med man, barn, jobb och trädgård(förstås!) rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

AnnA
Em_I_Am
CITAT (gammelnalle @ 25-04-2005, 21:15)
CITAT (Em_I_Am @ 25-04-2005, 20:37)

nyfiken på din signatur!!!

för mig är det ett "musikaliskt anagram"

Nja... vet nog inte riktigt vad du menar med musikaliskt anagram... Men det är ett nick jag använt mej av länge. Jag kommer knappt ihåg hur det kom till. Eftersom jag heter Emma så blev Em en förkortning. Det står helt enkelt för "jag är Emma". Bara tur att det fick en sådan klang smile.gif
Det har jag även kombinerat lite olika: I Am Em, Am I Em (om jag vill vara lite hemlighetsfull wink.gif ) men Em I Am rimmar bäst tycker jag.
GoSatta
håller på mycket med akvarium. Har dock bara ett hemma men även del i en akvarielokal med över 150 akvarium i varierande storlekar och inehåll.

Är och ordförande för Stockholms Ciklidklubb och sitter i Styrelsen för Nordiska Ciklidsällskapet så man kan väl säga att ciklider är huvud intresset även fast jag inte har en enda just nu smile.gif Just nu är mina projekt lite odling av teotror och Guramis.

Sen så reser jag mycket, framförallt i Asien och är där varje vinter 1- 2 månader.

och viktigast av allt jag tycker öl är otroligt gott så det är nog den viktigaste hobbyn, ja öl drickande då smile.gif
Em_I_Am
ja just det! höll på att glömma mitt lilla akvarium oxå! Ganska ny inom området men det är skoj!
carol
Jag gillar att pyssla med saker, att jobba med händerna, mest handarbete, men så tecknar jag ju också - porträtt i blyerts. (Önskar att jag la ner mer tid på det... wub.gif ) Jag gillar att läsa med - varvat på svenska, engelska och tyska. Jag håller mig även hyffsat ajour med filmvärlden och lyssnar gärna på musik ibland. Väldigt mycket umgås jag med med min pojkvän och vi gillar att gå ut och gå och njuta av naturen, speciellt så här års. wub.gif wub.gif

Em I Am - är inte det typ gitarrackord eller nåt, typ emoll, amoll? huh.gif (Om jag har fel: har aldrig spelat gitarr rolleyes.gif )
Em_I_Am
CITAT (carol @ 26-04-2005, 15:37)
Em I Am - är inte det typ gitarrackord eller nåt, typ emoll, amoll? huh.gif (Om jag har fel: har aldrig spelat gitarr rolleyes.gif )

DET hade varit riktigt häftigt om det var så! Det har inte varit min mening alls, men med tanke på mitt intresse för musik hade det varit extra kul. Fast jag har aldrig spelat jag heller så jag hoppas någon annan vet smile.gif
Em_I_Am
Eller vänta nu... visst är det e-moll (Em) o a-moll (Am) Häftigt biggrin.gif
carol
Ja och så har dom väl streck mellan ackorden...

Förresten, Em I Am, vilken musik är det du gillar, eller rättare sagt vilka hårdrock/metalband? biggrin.gif
Em_I_Am
ja det är ju helt rätt! Nu blev jag glad smile.gif

Oj det är MASSOR med band! Kan dra dem som gått i spelaren mest på sistone istället tongue.gif
Amorphis, Anthrax, Burzum, Cannibal Corpse, Damageplan, Dark Tranquility, Darkthrone, Dimmu Borgir, Dio, Dissection, Down, Entombed, Erottica, Grandpa of all hangovers, HIM, Hypocrisy, Lockup, Machine Head, Marduk, Masterplan, Nightwish, Slayer, Slipknot, Vader o lite till laugh.gif
Gillar du också den musiken eller?
carol
Kan inte säga att jag känner till alla dom... oj. sleep.gif tongue.gif Lyssnar på lite allmöjligt, men ibland är det skönt med något tyngre, så att säga. smile.gif
Em_I_Am
haha nää det är ju en del carol. visst är det skönt med tyngre musik ibland (oftast i mitt fall) det mjukaste jag lyssnar på är nog just HIM o kanske type o negative. tongue.gif
mamamaggan
Vad jag ägnar mig åt förutom trädgård/växter?

Måla ( inte tavlor , de gör jag på annat sätt rolleyes.gif ), tapetsera, handarbeta, läsa ( skönlitteratur och högskolekurser), vara ute i naturen, vara hönsmamma( grabbarna är stoooooora nu men, men....), vänner ( umgås, diskutera ) .

Men just nu kan jag , utan att " skämmas" tongue.gif (är sjukskriven), ägna mig åt min favoritsysselsättning:

att " köra " med min man wub.gif !
Dzad
CITAT
vad spelar du då? (nyfiken)  

Du fick inget svar på det där... men vad spelar du då? smile.gif
Själv spelade jag förut, om vi talar onlinespel, mest Ultima Online på rollspelsservrar.
Tycker nästan bara om realistiska spel, men också stora spel med mycket frihet passar mig bra. Gärna lite verklighetsspeglande spel som just Ultima Online är.
Men även stora ganska fria spel som GTA är kul fastän realismen kanske inte är på topp. Kan vara bra för att slappna av lite.

Men numera spelar jag väldigt sällan och isåfall periodvis.

Andra intressen: ishockey (mest NHL. Men de internationella turneringarna, m.a.o. mest VM, är kanske nog mest intressant av allt).
Filosofi, naturen och den tidiga medeltiden kan också nämnas som intressen eller hobbyn.
Sedan förra sommaren började odlarintresset och det tar bra mycket tid!
Lyssnar också på mycket musik och går på tillhörande dansfester, alltså elektronisk dansmusik som t.ex. goa&psy och hard dance.
Hoffsan
Hästar gillar jag och så har jag tyvärr hamnat i pokerhysterin som pågår i hela landet. Jag kan sitta o spela texas holdem poker på nätet hur länge som helst och nästan varje helg med vännerna wink.gif
Heminredning är också min stora passion.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon