Magdis
Flera av mina omskolade Zinnior har skrumpnat ihop och nu börjar Astrarna också. Det börjar med att nåt av bladen börjar se missbildat ut och till slut är hela växten skrumpen. De får vatten regelbundet och de står i ny blomjord. Vad kan vara fel?
asator
Hej!
Jag har också det problemet!

-asator sad.gif
kerstin z5-6
har ni kollat om de har nån ohyra ? Lusangrepp tex kan se ut så ...
För ni övervattnar ju inte det vet jag ju biggrin.gif
titti49zon6
Jag har också problem när jag skolat om-använder P-jord eller Yrkesplantjord och det är flera sorter som inte mår bra-har odlat i många år men inte haft detta problem tidigare......kan det bero på jorden?
tycker att den innehåller mer torv än tidigare-jag blandar med extra lsmålecka och perlit eller vermeculit sad.gif
kerstin z5-6
skumt .. jag har massor av ogräs .. samma jord typ som du Titti ..
Magdis
CITAT (kerstin z5-6 @ 25-04-2005, 21:10)
har ni kollat om de har nån ohyra ? Lusangrepp tex kan se ut så ...
För ni övervattnar ju inte det vet jag ju biggrin.gif

Hmm...jag hoppas verkigen att jag inte övervattnat iallafall! Jag tror inte det. Vissa av de skrumpnade sitter i en större kruka tillsammans med ett par andra Zinnior och de övriga i krukan är hur fina som helst, det borde de väl inte vara om de vore övervattnade? Det kanske är någon liten lus då. Ska jag såpspraya dem eller vad?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon