Full version: Tomatplantor
Anna Maria
Jag har sått tomater av olika slag, en del jag haft tidigare år och två nya sorter. De är så små! Jag sådde tidigt, redan i februari, och det gör jag nog inte om... Kan det bero på det? Jag har skolat om dem två gånger, först i små papperskrukor och nu i större plastkrukor. På dagarna står de sedan i helgen nu ute i växthuset och kommer in på natten. Jag har gödslat dem några gånger med svag Bycobact-lösning.
En kompis till mig har fått en Brandywineplanta av mig som hon skolade om i U-jord (vad nu det är för något? Näringsrikt?) och den är dubbelt så stor som mina!
Det är väldigt irriterande!
Och så undrar jag om det påverkar resten av säsongen, kommer de att bära frukt sent tro? Eller sämre? Hur kan jag få fart på dem?

Maria i Västerås
Eva i Skåne
CITAT (Anna Maria @ 25-04-2005, 19:58)
.
En kompis till mig har fått en Brandywineplanta av mig som hon skolade om i U-jord (vad nu det är för något? Näringsrikt?) och den är dubbelt så stor som mina!
Det är väldigt irriterande!

laugh.gif laugh.gif
Förstår dig till fullo.
Varför ska det få gå bättre för henne? det hade retat mig också rolleyes.gif
Anna Maria
Jag hoppas att det åtminstone beror på jorden...

Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon