Full version: Förslag på buskar
lena:-)
Har en buskrabatt på framsidan av huset som inte fungerar. Längst in står tre doftolvon, sedan kommer tre Lagerhägg varav den i mitten bara fryser ner varje vinter. Sedan finns där en Mahonia som bara blir risig och bränd på våren. Jag vill byta ut Mahonian och den ena Lagerhäggen. Fär övrigt i rabatten finns en Pion, lite Vivor och annat smått som blommar. Jag vill nog gärna att det skall vara vintergrönt eftersom det är på framsidan av huset längs en trottoar. Någon med vackra förslag? jag har letat i AoTs trädgårdslistor men blir bara förvirrad.

sad.gif wacko.gif blink.gif
CGB
Tuja, hög och smal eller låg och rund, idegran som är mycket formbar, krypande en blå eller grön, gröa marktäckande blad underst, vintergöna, hasselört, skuggröna eller liknande.
lena:-)
Idegran hittade jag idag i trädgårdsaffären. Det fanns en sort som var mer lämplig för skugglägen. När jag läste ditt förslag kom jag även på att det står en krypande En av något slag längst ner i trädgården som förre ägaren satt i skamvrån, den kan man ju flytta. Nu får jag nog ut att gräva upp, nånstans måste jag ju börja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon