r det ngon som har erfarenhet av pil och pilhck?
Sitter fortfarande bara och funderar... alternativet blir annars ett trstaket eller ett grnt "ntstaket"(eller vad det heter). Det sista alternativet vill jag helst slippa.
Varfr vi mste ha staket... r fr att vr hund ska kunna springa ls... Frstr att det tar ett tag innan hcken r tt nog... men visst borde det bli fint?
Stugan som str p tomten r en liten rd lg stuga med vita knutar. Jag vill ha mycket grnt p tomten s d borde detta vara ett bra alternativ tror jag?
Men hur fort vxer det?
Fr det r som sagt en stuga s vi r inte alltid dr... Men det r vl i alla fall s att man hinner klippa om man r dr varannan vecka?
Tnkte brja "projektet" i samband med semestern...
tullmejs
26-04-2005, 14:38
Pilhck-staket br det rcka att klippa 2 ggr om ret, det var den rekommendation jag fick. Om inte hunden r mycket liten eller extra utbrytarglad borde det kunna bli ttt nog direkt, man gr ju oftast ett rutmnster.
Viss oro finns fr att pilrtter r aggressiva (drnering, avloppsrr). Men sikterna gr isr om hur fasligt rdd man br vara.
Hej Vera,
Gr en skning med ordet "pilhck" hr s fr du en mngd tips.
I senaste numret av AoT var det en stor artikel om just pil och bla hur man gr en pilhck. Blev sugen p planteringsramarna i pil eftersom jag som vanligt kpt p mig alldeles fr mycket vxter. Bla en massa dahlior som jag inte har en aning om var jag ska plantera. Tydligen gr det bra att anvnda hassel ocks och det har jag massor av p tomten
Nn som provat gra planteringsramarna????