Nu närmar sig Älvsjö-mässan med stormsteg.
Det har ju varit långa diskussioner men har vi någon konkret tid och plats att träffas för de olika dagarna?
Varje full timme hos Cilla kanske, men befinner hon sig där hela tiden? Pomologiska var det väl?
Och så kan man ju printa ut Odla-loggan, klistra den på en papperslapp och skriva sin Forum-signatur och fästa "kortet" i kragen, så att vi känner igen varandra!!??
De som råkas, de råkas!!
Jag kommer på fredag e.m.
Erika zon 4
20-03-2003, 16:54
Jag kommer att åka till mässan på lördagen, det vore roligt att träffas om det är nån mer som ska dit då!
Förresten nu ska jag passa på att fråga:
Hur tar man sig bäst från Älvsjömässan till Värtahamnen? Vi ska nämligen åka vidare till Åbo med Silja Line direkt efter mässan jag och min kompis...
Går det några bussar eller tunnelbana (eller vad det nu finns) därifrån då? Har kollat på SLs hemsida men inte hittat nånting som går på lördagen... Gissar att det borde finnas iaf...
Det vore ju bra att veta lite i förväg, eftersom vi inte har varit på Älvsjömässan nångång. Det vore jättebra om nån vet vad det kostar också!
Hoppas nån kan hjälpa mig!!
p-tåg till t-centralen
t-bana, Röda linjen, mot Ropsten,
kliv av på station Gärdet, gå av längst fram.
Gå till båten, skyltat hela vägen. avstånd ca 500 m men det känns längre, speciellt på hemvägen när man bär tunga kassar...
Var nogrann med tax-freepriserna, allt är inte billigare, Ölen tex är dyrare på på bolaget!!
säger ralf som är nästan nykterist
Erika zon 4
20-03-2003, 21:15
Tack för hjälpen! Ligger pendeltåget långt från mässan?
Jo det där med ölen känner jag till, ska nog mest bara åka dit för att ha roligt! Sen blir det nog en ranson med annan dricka med hem också..
Gunvor Nilsson
20-03-2003, 21:21
Från Älvsjö går du ut på en bro (skyltat mot Pendeltåg) Ett par hundra meter max från mässan - du kan inte missa. Vilken tid skall du vara nere vid Värtan?
Erika zon 4
21-03-2003, 06:44
Båten går klockan 20.15, en halvtimme före ska man vara där, så vi har ganska gott om tid på oss..
Men när Erika är i en storstad kan det vara bra att ha god tid på sig!
Hej Erika!
Pendeltågen går stup i kvarten! Du behöver inte vänta mer än max 10-15 min. Sen tar det bara 10 min till Centralen - 5 min promenad mellan pendel och T-bana - 10 min med T-banan till Ropsten. Dessa går också ofta. Kostnad? Sist jag åkte kommunalt kostade kupongerna 10 kr/st. Och den resan borde du klara på 3 max 4 kuponger. Du löser biljett vid Älvsjö station och åker på samma biljett hela vägen.
Jag kommer också att vara på mässan på lördag. Kanske ses vi då!
Hej Sylvia och allihop,
Det vi diskuterade förut var att träffas vid lunchtid 12.00 vid Pomologiska Sällskapets monter, men kanske blir vi så många att vi inte får plats vid lunchställena. I vilket fall som helst - att träffas 12.00 där kan vara en hållpunkt där man också kan bestämma sig för att ses senare en annan tid?
Om man kommer efter 12 en dag behöver man ju förstås en mötestid till. Klockan 15 vid pomologerna kanske?
Jag kommer att stå i Trädmästarnas monter på vardagarna och Pomologiska på helgen, men ta mig en tur kl 12 till pomologerna för att se vilka som möts upp.
Erika zon 4
23-03-2003, 09:26
Tack för hjälpen allihop ang. min resa till Värtahamnen!
Roligt Annki att du också ska dit på lördag, hoppas att det är fler som vill träffas då också!
Jag kommer med ett plan till Bromma ca. 12.00. Hur tar jag mig därifrån snabbast till mässan?? Pendeltåg? Vet ngn var det går ifrån o vad det står på det?
Hej Sylvia,
Jag kollade på www.sl.se och de beskrev detta som snabbaste färdssätt:
Från Bromma flygplats till Älvsjö
Du vill resa fredagen den 28 mars och åka tidigast klockan 12:30.
Gör så här:
För flygbusstider, ring Trafikupplysningen på telefon 08-600 10 00
Tag buss 152 från Bromma flygplats mot Älvsjö station.
Den går från Bromma flygplats 12:53.
Du är framme vid Älvsjö station 13:34.
Vi ses hoppas jag!
Cilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.