ylle
Jag misstänker att min lavendel har avlidit i vinter. Den ser helt torr ut. Jag klippte lite på försök och långt ner på stammarna var det lite grönt inuti. Annars torrt som fnöske.
Är den död eller har den inte börjat än sad.gif ?
Fenja
Det är nog lite olika beroende på läge och så, jag har både sådana som ser stendöda ut och några som är kanonfina. Men ge inte upp ännu! Rätt vad det är kan det spricka ut en massa nya blad. Jag bor i zon 4.
Mvh
Fenja
ylle
Jag fortsätter hoppas! smile.gif
Cilla
Ja gör det om det var grönt mitt i veden, det är så de ser ut normalt. Vattna nu när det blir torrt. Här i zon 3 har lavendeln inte kommit igång än.
Kana
Jag trodde också att min lavendel var stendöd. Den har övervintrats i ganska liten kruka ute på balkongen och såg alldeles torr och fnasig ut. Jag klippte ner den rejält och såg inget grönt i pinnarna, men eftersom jag är obotlig optimist (och ganska lat tongue.gif ) lät jag den stå kvar och igår kväll tykcte jag nog att jag såg pytte-pyttesmå mjuka skott på den. Hoppas, hoppas att det verkligen är skott och inte lite allmänt ludd laugh.gif

K.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon