Monica K
Kan någon hjälpa mig med namnet på denna blomma? Det är en perenn som just nu står i full blom i vår trädgård i Göteborg.

Tacksam för namnhjälp / Monica

http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=2...kalen&pid=26091

(Hur gör jag för att infoga en bild direkt i inlägget? Försökte klicka på "BILD" och klistra in webadressen som syns när jag tittar på bilden i albumet men jag får ett felmeddelande om "taggar" när jag förhandsgranskar.)
Ina
Ser ut att vara en Backsippa, Pulsatilla vulgaris! Dom är ljuvliga!! wub.gif
pialotta
Monica lägg in bild genom att högerklicka på albumbilden, klicka på egenskaper och kopiera URL:en därifrån!
Berith
CITAT (Monica K @ 26-04-2005, 20:31)
(Hur gör jag för att infoga en bild direkt i inlägget? Försökte klicka på "BILD" och klistra in webadressen som syns när jag tittar på bilden i albumet men jag får ett felmeddelande om "taggar" när jag förhandsgranskar.)

Webadressen kopieras in i LÄNK-knappen och bildadressen i BILD-knappen. wink.gif

Fin blomma! smile.gif
Monica K
Tack för all hjälp!

När det gäller backsippan, kan jag föröka den på något sätt? Den blommar så fint i min annars ganska kala rabatt så jag skulle gärna vilja ha fler.
nina L
Ta frön från den och plantera genast. De blir bästa resultat med färska frön.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon