Full version: Änglatrumpet
Piak
Har en stor änglatrumpet som står i en jättekruka i farstun. Den har stått där hela vintern och har gröna fina blad redan. Skar ner den i höstas när jag tog in den.
Undrar nu om jag måste beskära den igen eller om det bara är att börja ha den ute på dagarna? Funderar också på om jag måste byta jorden till den.
/Piak
Fenja
Hej och välkommen hit!
Du behöver inte beskära den igen om du gjorde det i höstas. Efter som den blommar i topparna så kan beskärning nu hämma blomningen. Änglatrumpeter är gottegrisar som älskar gödning och vatten i massor. Kruka om den och sätt den gärna i ren kogödsel som du köper på påse. Vänta sedan en månad, en och en halv innan du börjar gödselvattna den igen.
Mvh
Fenja
Piak
Ja då är det bara att handla hem 100l kogödsel då.....
Tackar så mkt för svaret!
/Piak
stina
Jag beskär aldrig min änglatrumpet. Den står i fritidshuset under vintern och nu når den i taket så nästa höst lär jag väl bli tvungen om jag ska få in den. Den blommar just nu och blommade förra vintern också + hela sommaren. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon