AvalonC
Åååååååhhhhhhhh!!!!!!!!

Jag läste på en hemsida om tinitus att "man ska inte tro att man blivit galen bara för att man fått det."
Men man BLIR galen av att man har det!!!!!!!!

Min älskade Carisma försvann i nästan en vecka, och jag var jätteorolig. Hon kom hem på natten en onsdag, och på torsdagsmorronen vaknade jag med hög skrikig ton inne i mitt huvud.
Nu är det två veckor sedan... och jag blir GALEN!!!!!!!

Är det någon annan som har tinitus?
Vad gör ni för att försöka hålla er kvar på jorden???
*Felix matte*
NEJ... man blir INTE galen laugh.gif
du vänjer dig med tiden att koppla bort ljudet smile.gif

jag har haft det sen juli 1985
Monica M zon 4
Jag har tinitus. Jag har det inte så allvarligt som tur är. På dagarna går det ganska bra men på kvällarna när man ska sova och det är tyst susar och sprakar det irriterande i högerörat.

Försök ha nåt som ger lite störande ljud på i din närhet så du slipper höra oväsendet i huvudet. En radio på låg volym kan funka.

Det blir också värre om jag är trött. Måste sova minst 7 timmars per natt. Stress gör det också värre.

Det finns några tabletter som ska vara bra. Men vad hette dom?! Dom innehåller nog Ginko Baloba eller nåt sånt. Finns på hälsokostbutiker. Kan hända apoteket har dom också.

Du kan trösta dig med att det blir uthärdligare med åren. Har haft tinitus i 10 år och nu för tiden lider jag inte särskilt mycket av det. Förutom när jag är stressad och har sovit för lite.
*Felix matte*
CITAT (Monica M zon 4 @ 27-04-2005, 06:14)
Det finns några tabletter som ska vara bra. Men vad hette dom?! Dom innehåller nog Ginko Baloba eller nåt sånt. Finns på hälsokostbutiker. Kan hända apoteket har dom också.

Tror det är Seredrin du tänker på....jag tog den i ett par års tid utan någon som helst positiv verkan på tinnitus. sad.gif
GoSatta
haft tinitus i över 10 år nu och man vänjer sig. Ända gångerna jag ens märker av det nu förtiden är om jag kommer någonstans där det verkligen är tyst (vilket det itne ofta är i Stockholm) men även då går det kanska snabbt tills man kan "stänga" av det igen.

Sen finns det ju många olika sorters tinitus, min kommer ifrån en rent fysisk skada genom att jag utsatte mig på för tok för höga ljud vet inte om dom "psykiska" ska vara anorlunda än dom "fysiska".
kristerh
jag hade "stresstinitus" några månader när vi hade mycket på jobbet,
först fick jag panik, men eftersom det hade slutat tjuta på morgonen när jag vaknade så försökte jag att koppla av och stressa mindre och helt plötsligt försvann den.
Jag tycker verkligen synd om er som har det kroniskt. AvalonC du kanske har drabbats av den där stressvarianten jag hade.
krister
pejori
instämmer med övriga...man vänjer sig huh.gif huh.gif
har haft det i många år och har alltid en hög ton i öronen som låter som "testbilden" på TV wink.gif wink.gif
har svårt med höga toner på dagtid...då dom kolliderar med varandra wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon