Chili
Tänkte att det kunde vara kul om de som byggt egna växthus la in en eller flera bilder och lite information på sina skapelser.

kommer själv snart med lite bilder på mitt
wub.gif
Elias
Hej!

Det finns bilder på mitt hemmabygge i mitt album...
gammelnalle
CITAT (Elias @ 27-04-2005, 14:28)
Hej!

Snacka om "busenkelt" och billigt. 1500:-
Hur stort är det?? Jag gissar på 2,5 * 4 m ???? dvs ca 10m2
Elias
Väldigt bra gissat!!!

Det är helt rätt!!
Klinta
Bild finns även i mitt album. Garanterat INTE från Willab.
Yin o Yang
Så vackert, Klinta smile.gif
pisanggoreng
Här håller mitt på att byggas. Eller snarare rivas. Men snart är allt rivningsarbete gjort. (Huset var tidigare i två våningar...)

(Det är inte heller från Willab... tongue.gif )
Lady Hamilton
Jag har ingen bild på själva växthuset men däremot om någon vill kan den kolla på bilder i mitt album på vad som finns inuti! rolleyes.gif
Lena N
CITAT (Elias @ 27-04-2005, 14:28)
Hej!

Tack för fina inspirerande bilder! rolleyes.gif

Jag har i flera år planerat ett sådant bygge, men tiden har inte räckt till. Jag är ju inte försedd med ett sådant "universalverktyg" som vissa gynnade personer har så jag måste göra allt själv. sleep.gif

Var har du köpt den armerade växthusplasten? Jag har funderingar på "nätarmerad pressening" som finns i harald nyborgs reklam.

Hur har du "sytt ihop" långsidorna med gavlarna? Jag har funderat på att sy med symaskin, går det bra eller finns det ett bättre sätt?

Ja, du ser att jag blivit inspierard! biggrin.gif
Elias
Hej Lena!

Jag hade turen att få växthusplast från en professionell odlare, som fått lite över. Plasten tillverkas av företaget Ludvig Svensson AB i Kinna, det kanske går att köpa direkt av dem? Jag har sett plasten på Harald Nyborg och den kan vara ok också, men den känns inte alls lika rejäl.

I gaveln har jag använt öljetter och popnit, men det kanske är smidigare att sy - frågan är bara om det håller i blåsten (tänker på orkanen i Januari...).

Mvh Elias
ogräset
Hej

Förra våren byggde min son detta fina växthus, som du kan se i mitt album. Just nu håller vi på att bygga planteringslådor och en arbetsbänk. Nu har jag krukor med rosor, kanna och murgröna som skall ställas ut när det blir varmare. Jag har även vindruvor i växthuset .

MVH Birgitta

biggrin.gif
Lena

Här är en bild på vårt hembyggda växthus, det är av trä och på 12 kvadrat- målat med kinesisk träolja som pigmenterats röd, har golv av marktegel och har både el och vatten indraget, det är toppen, dörrarna har vi beställt hos en glasmästare och är så breda att man kommer in med skottkärran, det tycker jag är toppenbra

Lena zon 4
Kajsa på Sydåsen
1. Hur gör ni för att lägga in bilder i texten?
2. Jag hoppas mitt album kommer med.
3. Men nu har vi nästan färdigrenoverat vårt växthus, så det är inte sönderblåst längre. Vilket inte framgår av bilderna som är på det trasig växthuset. Stommen är ca 30 år gammal och den höll.

Med glada hälsningar
Kajsa laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon