Full version: Gräset gror inte!
josohl
Jag sådde gräs förra helgen (10 dagar sedan). Bor i zon (1)-2. Jag har sedan vattnat rejält varje kväll eftersom moder natur inte sköter detta för tillfället. Det som bekymrar mig är att det fortfarande inte finns minsta tillstymmelse till gröna strån. Skall det inte ha börjat gro vid det här laget? Eller har det varit för kallt på nätterna tro? För torrt?
Åsa, mälardalen zon 2
Det är fortfarande för kallt i marken gräset gror inte förren det blir varamare + många av de finare grässlagen i vissa blandningar tar 4-5v på sig att gro (ofta brukar man dock blanda i något annat snabbgroende även i de blandningarna för att folk inte ska undra, fast mer än 10dagar brukar det ta även för dom snabbgroende)
josohl
Jaha, det låter ju betryggande (fast trist att vänta 4 veckor!!!). Hur känsligt för torka är grässådden? Måste man vattna varje kväll om det inte regnar?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon