Full version: Polstjrnan
Gerberan
:unsure: Jag undrar om min polstjrna kan klippas ner fullstndigt nu och nd blomma i sommar? Frstr att den inte blir srskilt stor, men vi ska mla om huset och den r i vgen. Desstutom har jag gjort nt frsk att beskra den utan att lyckas srskilt bra (jag r nybrjare)
r det ngon som vet av ngot verktyg, t ex nn slags tng med mjukt grepp som man kan hlla i taggiga grenar utan att fr den skulle skada dem nr man beskr dem. Det gr ju s inni vassen ont med taggarna.
CGB
Det r tveksamt om den hinner blomma om samma r du klipper helt ner den. Frsk med dubbla handskar p taggiga grenar. Den yttre fr grna vara typ grov arbetshandske i lder.
Tesa
Blir inte s stor...nhej...
den strckte sig lngt upp p taket...
min polstjrna

ifjol fickvi getingar i vggen bakom s vi klippte ner den till ca en halvmeter hga pinnar bara och den bryter nytt nu...
Cilla
Hur gammal var din Polstjrna p bilden Tesa?
Nyfiken eftersom jag satt den p ett stlle hos mig och ska stta den p en grd ocks...
Tesa
Vldigt bra frga Cilla...3-4 r var den nog...minst....
Cilla
Tack Tesa, alldeles lagom om den vxer i den takten hr och p andra tllet ocks!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon