Full version: Polstjärnan
Gerberan
:unsure: Jag undrar om min polstjärna kan klippas ner fullständigt nu och ändå blomma i sommar? Förstår att den inte blir särskilt stor, men vi ska måla om huset och den är i vägen. Desstutom har jag gjort nåt försök att beskära den utan att lyckas särskilt bra (jag är nybörjare)
Är det någon som vet av något verktyg, t ex nån slags tång med mjukt grepp som man kan hålla i taggiga grenar utan att för den skulle skada dem när man beskär dem. Det gör ju så inni vassen ont med taggarna.
CGB
Det är tveksamt om den hinner blomma om samma år du klipper helt ner den. Försök med dubbla handskar på taggiga grenar. Den yttre får gärna vara typ grov arbetshandske i läder.
Tesa
Blir inte så stor...nähej...
den sträckte sig långt upp på taket...
min polstjärna

ifjol fickvi getingar i väggen bakom så vi klippte ner den till ca en halvmeter höga pinnar bara och den bryter nytt nu...
Cilla
Hur gammal var din Polstjärna på bilden Tesa?
Nyfiken eftersom jag satt den på ett ställe hos mig och ska sätta den på en gård också...
Tesa
Väldigt bra fråga Cilla...3-4 år var den nog...minst....
Cilla
Tack Tesa, alldeles lagom om den växer i den takten här och på andra tället också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon