Full version: jordkällare
peterinas
vad skulle man kunna använda en tom jordkällare till finns 220 volt i den med . har inge mat/grönsaker att ha i den , nån som har ideer? smile.gif
kristerh
Förvara fuchsior o pelargoner i på vintern förståss wink.gif tongue.gif
krister
peterinas
hade palrgonier i den förra vintern men var massa (spindelväv) eller nå liknande på om och dom var döda:( . vill ju inte fyla den med massa rammel heller fast jag har massa o fylla den med wink.gif
Pirum
Jag skulle ju (trots att du skriver att du inte har mat) föreslå att du odlar potatis och lägger i den, eller skaffar äpplen och hystar in frampå höstkanten. Men det beror kanske på att jag har ett överdrivet intresse för dessa båda ljuvligheter smile.gif
(kombinera äpplen och potatis i samma jordkällare ska dock inte vara bra)

Kanske det kan bli en cool ölkällare? Blir ju en faslig massa öl som får plats där, menmen... smile.gif

Annars är ju som nämnt tidigare vinterförvaring bra. Kanske kan du låna ut källaren till bekanta, mot att de då betalar dig i lite ätbara godsaker? smile.gif
kristerh
CITAT (peterinas @ 27-04-2005, 15:51)
hade palrgonier i den förra vintern men var massa (spindelväv) eller nå liknande på om och dom var döda

Du kanske hade gett dem för mycket vatten? det låter som om dina hade ruttnat wink.gif unsure.gif
krister
krellus
Pelargoner fungerade inte alls i vår jordkällare, däremot fungerar det urmärkt med stamrosor som vi hade i stor kruka.
Blommade fint när vi tog ut i ljuset för någon vecka sedan...
mamamaggan
Odla champinjoner kanske? Du vet man köper en sådan där frigolitlåda , fixar och trixar enligt anvisningen och sedan skördar man förhoppningsvis.

Har en väldigt liten jordkällare ( mer "jordkula" kanske ) där jag ställde in mina champinjoner och det funkade bra.
Monica i Sörmland
Du kanske har en granne som längtar efter en jordkällare? Och grannen kanske har något du vill ha?
CallEva på Öland
Vinkällare...

Calle på Ön som har vinet under jord
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon