Full version: Tips på ettåringar
stina
Jag planterade en hel del rosor förra året och bla ett område med 5 st White cover och ett med 5 st Tommelise. Tanken är att dom så småningom i princip ska täcka området men som det är nu när dom är små så är det väldigt mycket barjord mellan. Funderar på att så någon ettåring emellan. Vill inte att det ska vara någon som konkurrerar om dom förhoppningsvis kommande rosblommorna och inte heller att det ska vara något högt eftersom rosorna är låga. Någon som har något tips????

/Stina
pejori
busklobelia laugh.gif laugh.gif
lyckero
Strandkrassing är inte så hög och finns i vitt och lila. Går att direktså. Femtunga kan också vara vackert om den får breda ut sig på marken.
mvh
Lyckero
Cilla
När jag har samma dilemma och innan jag bestämt mig för vad som ska göras med nakna jordplättar sår jag lin. Även om jag sedan bestämmer mig för att sätta något annat på platsen kan några späda linklungor vara kvar.

Linfrö med den klassiska blå blomman kan man köpa i hälsokostavdelningen för en bråkdel av kostnaden i blomsteraffären.

Lin stör ingen annan växt vad jag märkt, är lätta att dra upp när man vill ha platsen till annat, skuggar marken lite lagom och är mycket söta med humlor i!
stina
CITAT (Cilla @ 28-04-2005, 12:48)
När jag har samma dilemma och innan jag bestämt mig för vad som ska göras med nakna jordplättar sår jag lin.

Tack för tipset Cilla! Lin gillar jag stenskarpt och eftersom det är ganska stora jordytor som ska täckas måste det vara något som går att direktså.

Strandkrassing verkar också fin.

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon