Full version: Mineralvatten
kristerh
Dricker rätt mycket mineralvatten, har fri tillgång till Evian och Ramlösa på jobbet,
tycker inte att Evian är speciellt gott wink.gif ibland tycker jag att den smakar rent illa, Ramlösa är mycket godare,
Jag har dock undrat; på flaskorna står det att de tappas vid en naturlig källa, Evian vid en källa som heter Cachat, och ramlösa vet vi ju var den kommer ifrån, det måste vara enorma källor som det kan tappas miljoner liter ur varje dag wink.gif unsure.gif
är det någon som vet? känner på mig att det är kranvatten wink.gif unsure.gif
krister
Castea
Ingen aning. Har dock hört att mineralvatten är 1 000 ggr dyrare att köpa än vad vårt kranvatten kostar.
Fenja
Jag läste för ganska längesedan att Pripps tappar Vichy Noveau ur kran, men Ramlösa är en källa, kolla deras hemsida.
Mvh
Fenja
Maria i Helsingborg
Inte för inte som Evian blir Naiv(e) baklänges? blink.gif
Fenja
Jag läste någonstans, minns inte var, att det inte är bra att dricka för mycket mineralvatten för att salter och mineraler lagras i kroppen. De rekommenderade kranvatten i stället.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon