Full version: Pass
netaave
Är det fortfarande hos polisen man skaffar det?
Reserv
Jaa, men det tar tid, lång tid. rolleyes.gif
Milex
Att ansöka om nytt pass, extra pass och provisoriskt pass kostar 270 kronor per person, oavsett ålder. Summan betalas vid ansökningstillfället. På vissa polisstationer kan du även betala med betalkort.
Efter cirka fem arbetsdagar är det nya passet klart. Från den 1 januari 2005 ska pass hämtas personligen på passexpeditionen. Fram till den 1 oktober, då ett nytt svenskt pass införs, kan det i enstaka fall, mot en särskild avgift, vara möjligt att hämta passet på postens utlämningsställen.

Under sommarmånaderna, maj till augusti, är det extremt hög belastning - var ute i god tid!

Klippt från polisens hemsida smile.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 27-04-2005, 21:54)

Det tog bara ett par dagar för mig att skaffa nytt pass hos polisen.
Ewa L
CITAT (Rossi @ 28-04-2005, 07:22)
CITAT (Reserv @ 27-04-2005, 21:54)

Det tog bara ett par dagar för mig att skaffa nytt pass hos polisen.

Jag hade också hört att det skulle ta väldigt lååång tid, och eftersom jag skulle iväg på en tjänsteresa inom en vecka och mitt pass gått ut ansökte jag om nytt pass + ett provisoriskt pass = dubbla kostnader.

Mitt nya pass kom också på ett par dagar.
Fenja
Mitt pass tog exakt fem arbetsdagar att få, sökte på måndagen och fick det på fredagen.
Mvh
Fenja
solkatten
Tänk på att fotot ska visa ena örat, lite typ halvprofil. Tar du ett rakt framifrån godkänds det inte.
Kakaduan
För mig har det också gått fort att få passet. All information man behöver finns på www.polisen.se där en av de första rubrikerna är "pass".

Allt om vad som gäller för foto, priser, vart man vänder sig beroende på var man bor, etc.

Kakaduan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon