Galaxie
Jag har köpt växter som det står Home-Joy collection och Eden-collection på samt Mountain grass.
Men vad är det egentligen för växter ?

De ser suckulenta ut, men vill gärna veta namnet.

Dessa växter säljs överallt dvs. i livsmedelsbutiken, på granngården och lite här och där.

Blometiketten är grön och rund i formen.

Tack för all eventuell hjälp.

Galaxie wink.gif
Christer i Falköping
Home-joy och Eden-collection är samlarnamn för någon firmas produkter. Jag har från dem med,Tradescantior. Men vad du har det vet jag inte. du någon bild kanske?
Christer.
GoSatta
först måste jag få spela lite viktig, det heter vetenskapliga namn inte latiska namn efter som det långt ifrån alltid handlar om just latin (även fast det är vanligast) men kan lika gärna handla om platser, namn på människor etc.

Varför det vetenskapliga namnet inte alltid finns? framodlade arter och hybrider av diverse slag har inte alltid vetenskapliga namn inte alla "natruliga" plantor heller.

Sen kan det också lika gärna handla om lathet / hemlighetsmakeri från försäljaren eller bara ren okunnighet.

Men håller med dig, skulle också vilja ha vetenskapliga namn på allt som det går på.
Galaxie
Vetenskapen är en stor sak att lära sig.

Ja, naturligtvis är det ett samlarnamn för någon firma, frågan är ju då för vilken firma ?

Rosita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon