Full version: Stavfel
Ewa L
Fick precis ett e-mail som endast innehöll texten:

"Nya betäckningar på avd. XXX"

Det är nog många på jobbet som kommer att flina och komma med gliringar. tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
Berith
laugh.gif Hörrududu vad jobbar du med egentligen!
Bettson
Köpte Adobe betalvarianten för ett tag sedan. Tyvärr så var det en bugg i programmet som gjorde att bokstaven v inte kunde användas i anteckningsverktyget.

Såg inte lite kontogt ut nät jag skulle skriva tegelviksgatan.

Blev tegeliksgatan vilket inte var dit pappret skullle.
gammelnalle
VET du Ewa egentligen vad de gör på den avdelningen,,,, egentligen.... DET kanske var sant!!!

biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif
Tesa
Utdrag ur önskelista;
kobajkläder
juver

gissa det ni...
gammelnalle
kobajkläder cowboy-kläder ????

juver juveler ???
Tesa
Jo det första fixade du nallen...men den andra då...den är ju tydligare egentligen iaf om man läser på göteborgska... tongue.gif
carol
gevär?
farbror B

Ju ver vi är tillsammans, tillsammans, tillsammans
Ju ver vi är tillsammans
ju gladare vi bli
?
Tesa
CITAT (carol @ 28-04-2005, 11:46)
gevär?

jepp....
kobajkläder och juver
Det var väldigt längesen detta stod på en önske lista men vi skrattar fortfarande åt det...
farbror B
skickade just iväg ett mail, där jag accpeterade...
ett förslag.... rackarns tur att mejlservern upptäckte det..

ogillar att stava fel, gör heller aldrig det, eftersom jag har lätt för att lägga in ordböcker mm i "hårddisken/skallen " (kanske en björn har ram-minne??)
men ofta slinter fingrarna och det blir nåt heelt annat än man hade tänkt sej.... unsure.gif laugh.gif
farbror B
Här kommer en stavövning för er som behöver:
att kunna stava
Fenja
Jag jobbade på reklambyrå och satt i sista sekund och redigerade stora affischer som skulle med på ett föredrag som skulle hållas på Ericsson dagen efter om företagsmobiltelefoner...
Konsekvent genom hela arbetet, även i rubrikerna skrev jag Föteragsmobilen vilket också föredragshållaren sade genom hela föredraget... Efteråt påpekande någon försynt och gapskrattande detta misstag för henne... gissa om vi skrattade gott!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag kan åtminstone skylla på att jag är grav dyslektiker, men vad hade hon till sitt försvar?!! laugh.gif laugh.gif
Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (farbror B @ 28-04-2005, 12:11)
att kunna stava

biggrin.gif laugh.gif
djingis
CITAT (Blomstertanten @ 28-04-2005, 15:34)
CITAT (farbror B @ 28-04-2005, 12:11)
att kunna stava

biggrin.gif laugh.gif

fast de har dåligt skidföre.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon