Full version: Jord i lösvikt
Ingis
Hej alla trädgårdsvänner.
Är det någon som vet om det finns något ställe i Trosa-trakten som säljer jord i lösvikt och släpkärra att hyra ut (som de har på Molnsätra i STH-trakten).???
Näcken
Hör med kommunens (avfallsenheten) om de säljer kompostjord, vi köpte av Sysav i Malmö, fin jord till ett pris av drygt 100 kr/ton. Denna var bara att blanda med bef. jord.

Övriga leverantörer av bra jord (garanterat ogräsfri) tog 300-400 kr/ton.
Fenja
Någon som kan översätta hur många liter ett ton jord kan motsvara? Även om det kostar 3-400kr/ton kanske det blir billigare än att hålla på och släpa hem säckar...
Mvh
Fenja
Ingis
Tack för tipset Näcken, det ska jag göra. Det finns en stor tipp i Vagnhärad.

Jorden man köper som matjord eller planteringsjord som vi brukar göra via Molnsätra Gård är ganska dyr men superfin. Jag kan tyvärr inte översätta från ton till liter men det är stor skillnad på kvalité.

Man får ju tänka på att det inte är massa torvmull i den jorden så det brukar jag tillsätta själv där jag tycker att det behövs.
Man tjänar på det i alla fall. Men då hämtar vi den själva och hyr ett släp där. Jag brukar köpa planteringsjord.
Tyvärr tjänar man nog inte på att köpa jorden här i Sth och transportera den till Trosa.
Var tar all jord vägen?? kan man fråga sig.
stina
Ingis!!! Kan du inte rapportera vad dom sa på tippen i Vagnhärad. Jag är också intresserad!!!!

/Stina
BME
CITAT (stina @ 28-04-2005, 16:15)
Ingis!!! Kan du inte rapportera vad dom sa på tippen i Vagnhärad. Jag är också intresserad!!!!

/Stina

... och jag med!

/BME
rolleyes.gif
Ingis
Jag lovar
Hälsningar Ing-Marie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon