Elin80
Hej!

Jag har precis planterat luktärt i små krukor inomhus och på förpackningen stod det "placeras svalt och ljust". Var är det svalt och ljust i en lägenhet? Om jag ställer dem i solen blir det ju ljust, men knappast svalt. Ställer jag dem i mitt matförråd blir det svalt men kolsvart! Så nu har jag placerat allihop på olika ställen i hela lägenheten och hoppas på att någon klarar sig...

Undrar också hur mycket man ska vattna? Är helt ny på det här med växter...Faktiskt första gången jag sår nåt över huvud taget...

/Elin
Fenja
Ställ dem så svalt och ljust som du kan. Om du har ett fönster där solen inte ligger på hela dagen, som du kan stänga av elementet nedanför så kan det funka. Toppa luktärtorna när de har fått 2-3 bladpar. Ge dem en pinne att slingra på så blir de glada. Du kan toppa dem flera gånger om de ränner i väg och blir väldigt höga innan du kan plantera ut dem.
Vattna när ytjorden torkat upp ordentligt.
Mvh
Fenja
Berith
CITAT (Fenja @ 28-04-2005, 11:29)
Du kan toppa dem flera gånger och de ränner i väg och blir väldigt höga innan du kan plantera ut dem.

"Du kan toppa dem flera gånger om de ränner i väg och blir väldigt höga innan du kan plantera ut dem" - kanske? unsure.gif
Fenja
Tack för påpekandet om att jag skrivit fel ord, Berith har alldeles rätt i att det ska stå om och inte och. biggrin.gif Jag har ändrat nu. Tack du med Carol!
Mvh
Fenja
carol
Ta inte illa upp Fenja det var säkert inte illa menat och det är lätt att skriva fel, men jag läste "och" och missförstod faktiskt också och tänkte, hmm toppar man dom så blir dom ju typ buskigare och inte högre... sleep.gif huh.gif
Elin80
Fenja, tack för ditt svar!

/Elin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon