|
farbror B
28-04-2005, 13:04
Vad tycker du?
Helt underbart! Äntligen ska man slippa lukta rök i hår och kläder efter ett restaurangbesök.
För att inte tala om att slippa bli sårig i halsen och slippa bli utsatt för den skada som passiv rökning faktiskt enligt forskning ger.
Åsa - Alingsås
28-04-2005, 13:41
Jag som inte tål rök tycker att borde ha varit en självklarhet för längesen... Varför ska vi som har hälsoproblem behöva avstå från restaurangbesök etc bara för att några väljer att medvetet förgifta sig?! Ett mycket bra beslut! MVH, Åsa
CITAT (farbror B @ 28-04-2005, 14:04) Vad tycker du? Vad tycker farbrorn själv? Är du månne en inbiten rökare? Nej, någonting säger mig att du INTE är det men jag kan ju ha fel.
Rökfritt på krogen ska bli underbart. Det införs visserligen (minst) 10 år för sent, men, bättre sent än aldrig. Eftersom tobaksrök bevisligen skadar inte bara personal och gäster, utan rökning skadar även foster, så är det självklart att en miljö där många unga arbetar eller besöker inte ska vara förgiftad. http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_6576436.asp
farbror B
28-04-2005, 13:52
Jag kommer att fira med att gå ut! Går mycket sällan ut, eftersom både volymen och röken gör besöken mindre trevliga. Förutom ljudet (kan stoppa plugg i örat) så får jag alltid lov att tvätta håret direkt när jag kommer hem och klä av mej i tvättstuga, så att inte röklukten gör sej gällande inne. Är inte allergisk, men tycker ändå det är tokdrygt med detta otroliga bolmande. dricker inte, men inbillar mej att den huvudvärk man får dagen efter kan hänga ihop med passiv rökning
CITAT (farbror B @ 28-04-2005, 14:52) Jag kommer att fira med att gå ut! Går mycket sällan ut, eftersom både volymen och röken gör besöken mindre trevliga. Förutom ljudet (kan stoppa plugg i örat) så får jag alltid lov att tvätta håret direkt när jag kommer hem och klä av mej i tvättstuga, så att inte röklukten gör sej gällande inne. Är inte allergisk, men tycker ändå det är tokdrygt med detta otroliga bolmande. dricker inte, men inbillar mej att den huvudvärk man får dagen efter kan hänga ihop med passiv rökning Precis vad jag trodde! Farbror är förutsägbar. Sen är det väl svårt att förbjuda rökning utomhus men det är inte så kul att sitta på en uteservering med en rökare vid bordet bredvid. Jag brukar vifta bort röken lite demonstrativt men det hjälper inte ....
Ska man se det som positivt eller negativt att det blir mer plats på dansgolven då också? Rökarna kommer efterhand att festa hemma istället för att det blir så mycket bråk utanför krogarna när rökarna ska ut och "hämta frisk luft". Visst är det okay att förbjuda rökning på restauranger, men på en danskrog så tror jag nog att dom slår spiken i kistan. Vissa danshak har ju redan infört rökrum, dom ska juh tydligen bort dom också när förbudet träder i kraft. Ett ytterst korkat förslag tycker jag, behåll rökrummen i såna fall.
farbror B
28-04-2005, 13:59
CITAT Precis vad jag trodde! Farbror är förutsägbar. ajajaj, det jag minst av allt vill vara.... näedå, men det är inte precis det jag är mest känd för hehe
CITAT (farbror B @ 28-04-2005, 14:59) CITAT Precis vad jag trodde! Farbror är förutsägbar. ajajaj, det jag minst av allt vill vara.... näedå, men det är inte precis det jag är mest känd för hehe Ha, ha! Du har säkert dina små hemligheter och rävar bakom öronen precis som alla andra! Fast just på den här punkten hade jag blivit förvånad om du hade haft ett annat svar.
farbror B
28-04-2005, 14:07
På denna punkten gjorde jag dej alltså inte besviken;-)
Är det inte väldigt få som skriver idag?[/I]
Äntligen!!  Säger jag som har astma kan man gå ut och festa med sina vänner utan att hosta ihjäl sej o tappa andan
Ljusalfheim
28-04-2005, 14:35
underbart! jag har i och för sig inte några direkta problem med tobaksrök, men jag tycker att det är det äckligaste som finns och mina kontaktlinser trivs inte när det blir för påtagligt.
andersen
28-04-2005, 14:54
Jag säjer jippi en jättebra ny lag!men jag tycker att det borde vara förbjudet att röka överhuvudtaget det finns ingen drog som dödar så många oskyldiga som rökningen,tänker främst på alla som dör av passiv rökning och even dom som röker aktivt som lämnar livet och anhöriga alldeles för tidigt.(I Sverige dör cirka 7 000. Minst 500 av dessa dör av passiv rökning.)
*Felix matte*
28-04-2005, 22:20
Jättebra!!!:D
Diabolique
28-04-2005, 22:46
Underbart! Själv har jag slutat röka för en tid sedan och det kan vara rent olidligt att frestas att ta en cig när man är påverkad av alkohol... Det ska bli så skönt att slippa den frestelsen! Och det kommer att bli mycket lättare även för andra som vill sluta!
VETTIGT!!
kristerh
29-04-2005, 08:17
Wunderbar  äntligen kan man gå på lokal utan att få migrän krister
Sulawesii
29-04-2005, 10:11
Jag tycker också att det är bra!
farbror B
29-04-2005, 10:12
Kanske vi skulle slå oss ihop allihop och gå ut och fira på krogarna där vi bor?
Anna i Mjölby
29-04-2005, 12:33
Ser också fram emot förbudet. Ska bli spännande att se om det blir här som i Norge: uteserveringar året runt!
Anki på Öland
29-04-2005, 13:15
CITAT (Anna i Mjölby @ 29-04-2005, 13:33) Ska bli spännande att se om det blir här som i Norge: uteserveringar året runt! och en väldig ökning av gatuvåldet........ Anki
CITAT (Anki på Öland @ 29-04-2005, 14:15) CITAT (Anna i Mjölby @ 29-04-2005, 13:33) Ska bli spännande att se om det blir här som i Norge: uteserveringar året runt! och en väldig ökning av gatuvåldet........ Anki  Har rökare så svårt att hålla sams? För det var väl dom du menade? Ickerökarna stannar väl kvar inne på restaurangerna?
kristerh
29-04-2005, 15:39
CITAT (Anki på Öland @ 29-04-2005, 14:15) och en väldig ökning av gatuvåldet........ Anki kan det bli värre? krister
farbror B
02-05-2005, 13:44
Ska rökarna släppas utomhus alltså?
Bettson
02-05-2005, 14:10
Äntligen kan min äldsta gå ut och roa sig. VIlket datum träder det i kraft???????
kristerh
02-05-2005, 14:27
CITAT (Bettson @ 02-05-2005, 15:10) Äntligen kan min äldsta gå ut och roa sig. VIlket datum träder det i kraft???????  Är det inte första juni eller om det var första juli. krister
andersen
02-05-2005, 14:39
CITAT (kristerh @ 02-05-2005, 15:27) CITAT (Bettson @ 02-05-2005, 15:10) Äntligen kan min äldsta gå ut och roa sig. VIlket datum träder det i kraft???????  Är det inte första juni eller om det var första juli. krister Från och med 1 juni blir det förbjudet att röka på restauranger och krogar.
Jag ska ut och fira rökförbudet när det införs. Det är det bästa på länge tycker jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|