|
andersen
28-04-2005, 15:59
jag tog bort länken för att folk blev arga! förlåt.
mvh andersen.
*Felix matte*
28-04-2005, 19:08
Är inte kattägare men måste säga att det är helt sjukt att ens komma på idén att göra den bilden. Usch och Fy!!!
Den som har gjort den bilden måste ha väldigt dålig humor ser inget roligt i det där
Förstår inte detta. Andersen som ska va en sån hederlig prick och är emot allt plågeri av stackars människor som måste arbeta hos multinationella företag, länkar till en sådan bild på ett sadistisk djurplågeri. Även om nu denna tingest inte existerar så tycker jag att man inte bör sprida denna bild. SMAKLÖST!!! och dubbelt
wolkenkrabber
28-04-2005, 20:20
men snälla söta rara människor vi lever på 2000 talet och inte 1700 talet, det är ett skämmt! inte för att jag finner den rolig men den e inte precis djurplågeri heller eftersom ingen kommer till skada och för er som kanske inte härker det katten som sitter på en sådan katthållare är dit klistrar, inte där! blir fan beskymmrad på er
nja.... wolkenkrabber, det är inte ett skämt!
Om det nu istället för katten hade varit en neger, zigenare eller ett naket fruntimmer, vad hade det då blivit för liv?
*Felix matte*
28-04-2005, 20:27
CITAT (wolkenkrabber @ 28-04-2005, 21:20) men snälla söta rara människor vi lever på 2000 talet och inte 1700 talet, det är ett skämmt! inte för att jag finner den rolig men den e inte precis djurplågeri heller eftersom ingen kommer till skada och för er som kanske inte härker det katten som sitter på en sådan katthållare är dit klistrar, inte där! blir fan beskymmrad på er Du behöver inte alls bli bekymrad över mig iaf... visst ser jag att bilden är "monterad" Men... detta att någon ens vill göra en sådan bild... det tyder på att vederbörande inte har alla flingor i paketet! 1700-tal eller 2005... har ingen betydelse i detta fall... Tyvärr!
Kattägare bli inte arg på mig Näe, jag blir inte arg på dig, har både hund och katter. Men däremot så blir man förvånad över vilken sjuk humor en del verkar ha. Jag blir inte förbannad, men jag ser heller inte det roliga med det hela. Varför inte hänvisa till boken: 101 sätt att använda en död katt. Då blir det juh ändå en hel bunt med sjuka idéer, nu blev det mest bara ett sjukt inlägg. Dålig smak och taskig humor tycker jag.
*Felix matte*
28-04-2005, 20:34
Känner glädje över att där fanns fler än jag som fann inlägget smaklöst.
CITAT (Felix matte @ 28-04-2005, 21:34) Känner glädje över att där fanns fler än jag som fann inlägget smaklöst.  Ursäkta, Felix matte, jag ville bara se vad det var för typ av folk här på forumet innan jag sa min mening. Jag trodde förstås att det var människor som månade om djur och natur, men ack vad man kan bedra sig
*Felix matte*
28-04-2005, 20:53
CITAT (Reserv @ 28-04-2005, 21:37) CITAT (Felix matte @ 28-04-2005, 21:34) Känner glädje över att där fanns fler än jag som fann inlägget smaklöst.  Ursäkta, Felix matte, jag ville bara se vad det var för typ av folk här på forumet innan jag sa min mening. Jag trodde förstås att det var människor som månade om djur och natur, men ack vad man kan bedra sig  Varför säger du så??? Nu tror jag att du är ute i syfte att provocera... har jag rätt... eller?
CITAT (Felix matte @ 28-04-2005, 21:53) CITAT (Reserv @ 28-04-2005, 21:37) CITAT (Felix matte @ 28-04-2005, 21:34) Känner glädje över att där fanns fler än jag som fann inlägget smaklöst.  Ursäkta, Felix matte, jag ville bara se vad det var för typ av folk här på forumet innan jag sa min mening. Jag trodde förstås att det var människor som månade om djur och natur, men ack vad man kan bedra sig  Varför säger du så??? Nu tror jag att du är ute i syfte att provocera... har jag rätt... eller? Inte alls, jag bara trodde att här var många djurväner, och det var det inte så många av just i den här tråden, vad jag sett. Som djurägare och stor djurvän så såg jag faktiskt inte det roliga i "uppfinningen". Jag förstår inte det provocerande i detta.
*Felix matte*
28-04-2005, 21:01
CITAT (Reserv @ 28-04-2005, 21:56) CITAT (Felix matte @ 28-04-2005, 21:53) CITAT (Reserv @ 28-04-2005, 21:37) CITAT (Felix matte @ 28-04-2005, 21:34) Känner glädje över att där fanns fler än jag som fann inlägget smaklöst.  Ursäkta, Felix matte, jag ville bara se vad det var för typ av folk här på forumet innan jag sa min mening. Jag trodde förstås att det var människor som månade om djur och natur, men ack vad man kan bedra sig  Varför säger du så??? Nu tror jag att du är ute i syfte att provocera... har jag rätt... eller? Inte alls, jag bara trodde att här var många djurväner, och det var det inte så många av just i den här tråden, vad jag sett. Som djurägare och stor djurvän så såg jag faktiskt inte det roliga i "uppfinningen". Jag förstår inte det provocerande i detta.  Ja men om du läser mitt första inlägg i denna tråd så ser du att det var jag som först reagerade på det sjuka i bilden. Just därför såg jag ditt inlägg som provocerande... Ta och läs igenom alla inlägg i tråden och återkom sedan med utlåtande ang "tyckarnas" status.
GoSatta
28-04-2005, 21:01
hahaha det var hur roligt som helst. ännu ett bevis på att det ÄR roligt att djävlas med katt folk efter som dom alltid över reagerar. Har någon läst böckerna 101 sätt att använda en död katt, 202 mer sätt etc. Riktigt roliga och enbart skapade för att irritera katt folk efter som dom är det mest lätt irriterade folket i världen  Det skojjas riktigt om hur världelösa män är här på forumet men skojjjr man om en katt, oj oj då blir det fart =) Riktigt roligt var det iaf
*Felix matte*
28-04-2005, 21:05
CITAT (GoSatta @ 28-04-2005, 22:01) hahaha det var hur roligt som helst. ännu ett bevis på att det ÄR roligt att djävlas med katt folk efter som dom alltid över reagerar. Har någon läst böckerna 101 sätt att använda en död katt, 202 mer sätt etc. Riktigt roliga och enbart skapade för att irritera katt folk efter som dom är det mest lätt irriterade folket i världen  Det skojjas riktigt om hur världelösa män är här på forumet men skojjjr man om en katt, oj oj då blir det fart =) Riktigt roligt var det iaf  ? Har tidigare uppfattat dig som seriös men...
CITAT (Felix matte @ 28-04-2005, 22:01) CITAT (Reserv @ 28-04-2005, 21:56) CITAT (Felix matte @ 28-04-2005, 21:53) CITAT (Reserv @ 28-04-2005, 21:37) CITAT (Felix matte @ 28-04-2005, 21:34) Känner glädje över att där fanns fler än jag som fann inlägget smaklöst.  Ursäkta, Felix matte, jag ville bara se vad det var för typ av folk här på forumet innan jag sa min mening. Jag trodde förstås att det var människor som månade om djur och natur, men ack vad man kan bedra sig  Varför säger du så??? Nu tror jag att du är ute i syfte att provocera... har jag rätt... eller? Inte alls, jag bara trodde att här var många djurväner, och det var det inte så många av just i den här tråden, vad jag sett. Som djurägare och stor djurvän så såg jag faktiskt inte det roliga i "uppfinningen". Jag förstår inte det provocerande i detta.  Ja men om du läser mitt första inlägg i denna tråd så ser du att det var jag som först reagerade på det sjuka i bilden. Just därför såg jag ditt inlägg som provocerande... Ta och läs igenom alla inlägg i tråden och återkom sedan med utlåtande ang "tyckarnas" status. Som jag ser så var dom första tre tydligen roade av detta smaklösa inlägg, och fick dessutom uppbackning av en fjärde. Tre andra såg det smaklösa i inlägget och där var du en av dom, jag anslöt mig bara till den senare skaran. Min ursäkt var inte på något sätt för att provocera, det var för att jag inte "vågat" gå in tidigare. Här kan man juh tydligen bli "hängd" för mindre.
GoSatta
28-04-2005, 21:07
bara för att jag kan se lite ironi i ett katt skämt gör mig inte oseriös.
jag tycker bara det är väldigt lustigt.
Sen att jag är uppväxt med katter och älskardom på alla vis hör inte alls hit men det finns en viss ironi i det.
*Felix matte*
28-04-2005, 21:12
CITAT (GoSatta @ 28-04-2005, 22:07) bara för att jag kan se lite ironi i ett katt skämt gör mig inte oseriös.
jag tycker bara det är väldigt lustigt.
Sen att jag är uppväxt med katter och älskardom på alla vis hör inte alls hit men det finns en viss ironi i det. Se ironin i ett kattskämt... då är du själv ett stort tragiskt skämt ifall du tycker att bilden är "kul och OK"!
Jag skrev väl inte alls att jag var road av bilden ,du Reserv kan ju titta vad jag skrev .
Jag är djurägare sjäv och även om jag inte skulle vara det så tycker jag att det inte alls var en rolig bild (dålig humor rent ut sagt)
GoSatta
28-04-2005, 21:15
smaken är som baken, alla kan inte gilla samma humor. men det där ser jag som ett rent personangrepp så nu lämnar jag denna tråd.
CITAT (hera @ 28-04-2005, 22:14) Jag skrev väl inte alls att jag var road av bilden ,du Reserv kan ju titta vad jag skrev .
Jag är djurägare sjäv och även om jag inte skulle vara det så tycker jag att det inte alls var en rolig bild (dålig humor rent ut sagt) Om du läser igen så står jag för räknandet  Du var den femte som skrev, Det var Andersen, Fenja och Pejori som tyckte att detta var "ohyggligt" kul. Och tydligen har Go satta samma dåliga humor hon med.
ok sorry jag trodde att jag var inkluderad ,måste ha bliivit missuppfattning. Sånt som händer
Jag hann se den "skämtsamma" bilden, som verkligen var grov, innan andersen redigerade bort länken igen. Förekommer det också "roliga" bilder av den här typen men där istället hundar utsätts för bestialisk tortyr? Eller avspeglar bilder av den typ som andersen länkade till, den hatiska och föraktfulla inställning som många tyvärr har just till katter?
CITAT (Posse @ 29-04-2005, 09:27) Eller avspeglar bilder av den typ som andersen länkade till, den hatiska och föraktfulla inställning som många tyvärr har just till katter?  Inte för min del i alla fall, jag har nio katter. Katt är mitt absoluta favorit djur. Jag drog på smilbanden åt annonsen dels för att den troligen är ett elevarbete från någon mediautbildning, en kreativ om än ganska osmaklig tanke. Dels för att jag livligt kan förställa mig hur en av mina katter skulle bete sig om jag ens försökte sätta det där gallret i ansiktet på dem. Sen tror jag att var och en som någonsin försökt ta temperaturen på en katt livligt kan föreställa sig resten... Jag förstår inte varför man måste se allt i svart eller vitt och hur man kan dra de slutsatser om saker och ting som somliga gör här ovan. Mvh Fenja
farbror B
29-04-2005, 09:58
Strumpstickan i rumpan på katten är i slutet på en Tage Danielsson-monolog, där han konstaterar : [I]"att försöka få ut mer skatt av mej är lika lätt som att pilla in smör i rumpan på en katt med varm strumpsticka"
Tack farbror B! Visste inte att det var Tage D, har bara sett den i utskrift som jag beskrev. Mvh Fenja
andersen
29-04-2005, 12:25
CITAT (Posse @ 29-04-2005, 09:27) Jag hann se den "skämtsamma" bilden, som verkligen var grov, innan andersen redigerade bort länken igen. Förekommer det också "roliga" bilder av den här typen men där istället hundar utsätts för bestialisk tortyr? Eller avspeglar bilder av den typ som andersen länkade till, den hatiska och föraktfulla inställning som många tyvärr har just till katter?  Jag ber om ursäkt för bilden jag borde veta bättre. Vill tala om att jag är en sann katt vän hadde en och samma katt som blev 18år och det var en stor sorg när han dog.
CITAT (Reserv @ 28-04-2005, 22:20) CITAT (hera @ 28-04-2005, 22:14) Jag skrev väl inte alls att jag var road av bilden ,du Reserv kan ju titta vad jag skrev .
Jag är djurägare sjäv och även om jag inte skulle vara det så tycker jag att det inte alls var en rolig bild (dålig humor rent ut sagt) Om du läser igen så står jag för räknandet  Du var den femte som skrev, Det var Andersen, Fenja och Pejori som tyckte att detta var "ohyggligt" kul. Och tydligen har Go satta samma dåliga humor hon med. sen kan jag inte påstå att jag förän nu, sagt att jag tyckte bilden var kul, mitt tidigare inlägg var att jag skrattade åt fenjas komentar, inte bilden. så innan du skriver in mitt namn i en tråd, läs på ordentligt
CITAT (pejori @ 29-04-2005, 13:53) sen kan jag inte påstå att jag förän nu, sagt att jag tyckte bilden var kul, mitt tidigare inlägg var att jag skrattade åt fenjas komentar, inte bilden. så innan du skriver in mitt namn i en tråd, läs på ordentligt  I ärlighetens namn så skrev nog aldrig Andersen heller att han tyckte att den var kul... So put the blame on Fenja!! Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 29-04-2005, 14:17) CITAT (pejori @ 29-04-2005, 13:53) sen kan jag inte påstå att jag förän nu, sagt att jag tyckte bilden var kul, mitt tidigare inlägg var att jag skrattade åt fenjas komentar, inte bilden. så innan du skriver in mitt namn i en tråd, läs på ordentligt  I ärlighetens namn så skrev nog aldrig Andersen heller att han tyckte att den var kul... So put the blame on Fenja!! Mvh Fenja varför det? en storm i ett vattenglas tycker jag men ska det väl tjafsas om skitsaker, så ska det
Många gillar att ha en syndabock Pejori! Mvh Fenja
Sulawesii
29-04-2005, 14:25
Jag förstår faktisk heller inte att bildlänken kunde vara så anstötande, som sagt är det ju ingenting annat än ett skämt.
Ta er ilska och gör något mot riktiga djurplågeri istället!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|