*solis*
Sedan i måndags har jag och min granne jobbat i "våran" trädgård här på gården

Grannen har grävt rabatter och jag har planterat blommor och sått frön

Vi fick pense plantor(10) utav husägaren och även frön: solrosor,luktärtor,slingerkrasse och vallmo, så hade jag några fröpåsar själv och andra grannar kom med fröpåsar

Dessutom har jag sammlat ihop pengar ifrån hyresgäster och har fått ihop 420 kronor och har hökpt penser och violer för 335 kronor

Tyvärr så lurare försäljaren mig på 35 kronor så jag skall prata med honom om detta nästa gång han kommer.(jag gav han 365 kronor) han sa att allt kostade 350 kronor men när jag kollade vad jag hade fått så hade jag fått blommor för 335 kronor. nå sådant händer när man inte kolla noga efter själv.

I alla fall så kom fastighetsskötaren med en lass matjord till alla rabatter och även körde ut detta och han ordnade så att jag kan ta ut vatten ifrån en väggkran på gården.

Även 2 självbevatnande lådor fick vi till framsidan av huset och vi kommer att få nya trädgårdsmöbler

Det har blivit mycket fint på våran gård och många grannar kommer och babblar med oss

Vi blev bjudna påvarmkorv med bröd,kaffe, bullar och kakor och där satt vi i solsken och hade det såååå mysigt .

Med andra ord kan man ha trädgård även vid hyresfastighet.
smile.gif smile.gif smile.gif
amaira
Oj, så mysigt!! wub.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (solis @ 28-04-2005, 17:08)
smile.gif  :)  :)

Det har jag haft i 23 år biggrin.gif och aldrig någonsin har det varit skadegörelse,
tvärtom så har barn och unga, liksom vuxna beundrat blommorna och också ibland hjälpt till med bl.a ogräsrensning. wub.gif

men så har jag heller aldrig trott att barn/ungdomar som bor i hyreslgh skulle sakna hjärna eller vara funtade på annat sätt än de som bor i villa/radhus.

detta apropå Inga i Närke skrev: "Hoppas bara att allt får vara kvar eftersom du bor i ett bostadsområde."...antar att du menar hyreshusområde... annars hade du väl inte skrivit så.

och du Solis svarade henne: "Jag tänker ställa mig i fönstret med hagelpössa och vakta"
*solis*
CITAT (Felix matte @ 28-04-2005, 18:43)
CITAT (solis @ 28-04-2005, 17:08)

smile.gif  smile.gif  smile.gif

Det har jag haft i 23 år biggrin.gif och aldrig någonsin har det varit skadegörelse,
tvärtom så har barn och unga, liksom vuxna beundrat blommorna och också ibland hjälpt till med bl.a ogräsrensning. wub.gif

men så har jag heller aldrig trott att barn/ungdomar som bor i hyreslgh skulle sakna hjärna eller vara funtade på annat sätt än de som bor i villa/radhus.

detta apropå Inga i Närke skrev: "Hoppas bara att allt får vara kvar eftersom du bor i ett bostadsområde."...antar att du menar hyreshusområde... annars hade du väl inte skrivit så.

och du Solis svarade henne: "Jag tänker ställa mig i fönstret med hagelpössa och vakta"

Det där med hagelpössa var på skoj; jag är säker på att planteringarna får vara i fred smile.gif
Vid förra hyreshus hade jag också planteringar och dessa fick alltid vara ifred smile.gif
*Felix matte*
CITAT (solis @ 28-04-2005, 21:07)
Det där med hagelpössa var på skoj; jag är säker på att planteringarna får vara i fred smile.gif
Vid förra hyreshus hade jag också planteringar och dessa fick alltid vara ifred smile.gif

biggrin.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon