Grannen har grävt rabatter och jag har planterat blommor och sått frön
Vi fick pense plantor(10) utav husägaren och även frön: solrosor,luktärtor,slingerkrasse och vallmo, så hade jag några fröpåsar själv och andra grannar kom med fröpåsar
Dessutom har jag sammlat ihop pengar ifrån hyresgäster och har fått ihop 420 kronor och har hökpt penser och violer för 335 kronor
Tyvärr så lurare försäljaren mig på 35 kronor så jag skall prata med honom om detta nästa gång han kommer.(jag gav han 365 kronor) han sa att allt kostade 350 kronor men när jag kollade vad jag hade fått så hade jag fått blommor för 335 kronor. nå sådant händer när man inte kolla noga efter själv.
I alla fall så kom fastighetsskötaren med en lass matjord till alla rabatter och även körde ut detta och han ordnade så att jag kan ta ut vatten ifrån en väggkran på gården.
Även 2 självbevatnande lådor fick vi till framsidan av huset och vi kommer att få nya trädgårdsmöbler
Det har blivit mycket fint på våran gård och många grannar kommer och babblar med oss
Vi blev bjudna påvarmkorv med bröd,kaffe, bullar och kakor och där satt vi i solsken och hade det såååå mysigt .
Med andra ord kan man ha trädgård även vid hyresfastighet.