Full version: hallon i pallkrage?
bj_orn
Hej

Jag undrar ifall ngon har kort p hur det kan bli med hallon i pallkragar?
Grnblomman
Hallon skall inte vxa i en pallkrage ju!! biggrin.gif De r ju s fina t.o.m som fristende i ett par om 3
(nu var jag pessemistisk!) smile.gif
sa, mlardalen zon 2
Hallon kan man odla lite som man vill, jag har mobilt hallonland i hinkar. S pallkrageodling borde g bra det med.
Det finns en massa olika hallon, lgvxande, hgvxande, gula, orange, rda, hsthallon mm. Och alla ser olika ut nr de vxer.
L8 B.
Jag har nstan alla mina vxter i pallkrage, eller liknande. Hallon gillar upphjda bddar - finns ngot uttrycka om sk hallon lister (hjda hallonland).
Frsta ret var det rtt mycket koblaja och aska i jorden - men det blev lite tomt s jag tryckte ner ngra dalia rtter - och de blev enorma - bde blommor och rtter (rtterna gigantiska vissa var ver 10 cm i diameter). Men det blev lite knligt fr hallonen vxte ocks till sig - inte att rekommendera - men lite fint var det.
Hannele
Hallon blir perfekt i en pallkrage, d spriger det inte ivg.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon