Full version: hurra
Gåsis
Jag blev så glad idag när jag tittade i min rabatt och såg att min daggranunkel börjar sticka upp, den har överlevt rolleyes.gif Nu är det bara att hoppas att den får vara ifred för sorken som verkar bo i min rabatt.

Men min grönlilja, zigge, har nog tyvärr inte klarat vintern sad.gif Har några frösådda som ser ut att komma men det är ju en evighet tills det blir något. Typiskt...

/Åsa
*Felix matte*
biggrin.gif blev jag också när jag häromdagen såg att både Akleja och stormhatt visar späda gröna skott wub.gif
wolkenkrabber
CITAT (Felix matte @ 28-04-2005, 20:25)
biggrin.gif blev jag också när jag häromdagen såg att både Akleja och stormhatt visar späda gröna skott wub.gif

REDAN!?!?!?!?!!!!

här har häggen börjat bli grön
kerstin z5-6
zigge kan du vänta ett tag till på .. Här skjuter faktiskt en del alunrot såg jag idag
*Felix matte*
CITAT (wolkenkrabber @ 28-04-2005, 21:01)
CITAT (Felix matte @ 28-04-2005, 20:25)
biggrin.gif  blev jag också när jag häromdagen såg att både Akleja och stormhatt visar späda gröna skott wub.gif

REDAN!?!?!?!?!!!!

här har häggen börjat bli grön

En hel del snö har vi kvar.... men också mycket barmark biggrin.gif

Häggens grönska får vi nog vänta på ett tag till...

förresten så såg jag Aklejans första späda direkt när snön försvann från blombänken.. den hade nog kommit upp redan under snön unsure.gif biggrin.gif

Naturens under wub.gif
wolkenkrabber
aha trevligt smile.gif hoppas ni får en tidig och lång sommar iår hoppas på samma här för den delen
*Felix matte*
CITAT (wolkenkrabber @ 28-04-2005, 21:17)
aha trevligt smile.gif hoppas ni får en tidig och lång sommar iår hoppas på samma här för den delen

Hoppas jag också... men ... vi kan aldrig få samma växtlighet som du får i Östersund (visst är det där du bor?)
I alla fall så kommer jag att njuta av varje sommardag wub.gif ... är redan brunbränd så jag måste ta det lite easy... det efter två dagar i solen tongue.gif

tror nog att vi häruppe är en bit närmare solen än de i södra delarna av landet laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon