virrevarv
Köpte och satte för en tid sedan en "Ingrid Bergman", nu har ju björken börjat visa sina berömda "musöron" och jag går här och funderar på hur jag ska göra med mina nya ros? Som det är nu sticker ju en fyra "stammar" upp, ska jag röra rosen överhuvudtaget i år, eller ska den få etablera sig i lugn och ro?
Det här med att beskära rosor är lite nervöst tycker jag, läser i bok efter bok och i tidningar efter tidningar och är lika klok känns det som. Jag ser ju inte skillnaden på årsskott och andra slott, dessutom vet jag inte vad det är för rosor jag har i trädgården så det känns lite som ett lotteri. Men jag tänker klippa bort allt dött så får jag låta det gå en säsong så jag vet hur dom blommar etc. Låter det smart?

Jag tänker på er alla rosfantaster, vilka proffs ni är, och vad många rosor ni köper och planterar!! Jag är rätt impad!

Ha det gott och sköt om er! Veronica
kerstin z5-6
hej Låt Ingrid vara o beskär nästa vår -kupa gärna upp lite jord längs stammarna nu den första tiden -till du ser att hon skjuter skott -Kom ihåg att vattna -Plocka in rosor eftersom så får du fler -klipp strax över ett utåtriktat öga eller ett bladpar -då kommer nya knoppar snart
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon