Full version: fått ved.
hera
Fick våran 10 kubik ved i tisdags,så nu har jag burit ,staplat ,burit och
staplat i 3 dagar,och är grymt less på veden wink.gif

Egentligen är det inte så jobbigt ,men hade det inte varit för den där lilla backen jag ska uppför med en skottkärra full med ved så hade allt varit mycke enklare.

Har nu bara lite kvar som ska staplas så allt blir nog bort gjort i morgon skönt smile.gif

Till nästa gång då det kommer med mer (några kubik till) Jag längtar inte kan jag säga . wacko.gif

Har aldrig haft sånn träningsvärk förut
Sulawesii
CITAT (hera @ 28-04-2005, 21:32)
Har aldrig haft sånn träningsvärk förut

smile.gif Kan förstå det!
Anki på Öland
Ved är den enda värmekälla som värmer 2 gånger, både när man gör iordning den och när man eldar den........ tongue.gif
Anki
Ewa L
Jag har precis beställt mina 10 kubik. Kan heller inte påstå att jag ser fram emot den extra gymnastiken.
Dessutom är bästa stället för dem att hälla av veden, framför garaget = kommer inte ut eller in med bilen förrän jag fått bort all ved.
farbror B
[B][I]Ved värmer som sagt flera gånger. fryser man så kan man ju alltid gå ut och hugga ved laugh.gif

men låter som om ni är ensamma med all ved, ingen som hjälper till?
hera
min sambo jobbar otroligt mycket är sällan hemma så vad ska man göra än och ta vara på det själv
Nog för att de är jobbigt så måste det göras ,de är så lättnad när allt är borta.
Jag gillar att ta i och tycker om att jobba med kroppen ,men som sagt jag tycker ända att det vore bättre om man hade hjälp.
lisselbo
Jag vet precis hur det är hera.
Lider med dig.
Men det är en himla härlig känsla när man är klar.
mvh Marie
Annlo
Vi hat också fått hem vår ved och vi hjälps åt! Som tur är... tongue.gif
Vi får hem en kärra i taget så det blir lite varje eftermiddag att ta reda på tills vi fått hem våra 20 kubik...känns lite lättare då än när vi fått hem ett helt berg med ved åt gången blink.gif

Annlouice
Pirum
Var glada för att ni inte fäller, släpar, kapar och hugger veden innan ni staplar upp den tongue.gif
hera
ja det är ju sant
lisselbo
Vi har fällt lite, men även fått tag på stockar.
Gubben har införskaffat både klinga och kap, underlättar en hel del.
Men mycket färdig ved (björk) har vi köpt till ett bra pris av en släkting.
Men fasiken vad trött man blir på allt ibland.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon