Full version: Vill bara säga...
amaira
... att allt LEVER i min trädgård!

Även de nya rosorna jag planterade i höstas (inköpt för halva priserna), och de två fjärilsbuskarna, tänka sig. Fjärilsbuskar brukar jag ta död på snabbt... så jag har inte försökt på ett tag.

Fast min ros Etude ser stendöd ut huh.gif - den som var så vacker förra sommaren.
Men de rosor som var "döda" förra våren, mår utmärkt denna vår.

Säger som Obelix: Rosor är inte kloka! (Fast han säger förstås "romare") rolleyes.gif

Och i trädgården sjunger fåglarna, grodorna och liljebaggarna (så fort jag visar mig) wub.gif och bland fjärilsfladdret har vinbärsfuksen tillkommit.

Och är det inte en rovfjäril också? Eller kan det vara en hona av aurorafjäril?
Såg inte ut som citrondamen. Men jag hann inte se den så noga.

Njuter i fulla drag av min trädgård - och lägger mig på kvällen med extra trött rygg. Spaden är ny för i år, den förra var utsliten (det ni!), handtaget hade gått av.
Och skottkärran har nyrenoverat hjul, det förra var utslitet (det ni!).

biggrin.gif från amaira.
*solis*
Amaira;du har verkligen en underbar levande härlig trädgård, precis sådan är du själv med wub.gif
amaira
Du e allt bra gó du Solis wub.gif .

Här kommer en liten fortsättning på allt jag "bara måste få säga" rolleyes.gif :

Igår hade björkarna fått musöron - och jag har klippt mina rosor i samma andetag.

Inatt har det äntligen kommit regn och gräsmattorna har blivit gröna över en natt. Fascinerande!!

Regnet hade gärna fått vara ymnigare och rikligare, men jag kommer i alla fall att få premiärklippa med min nya gräsklippare, HURRRA.

De två gamla var utslitna - det ni sleep.gif . Särskilt "det ni" är det, eftersom jag inte är särskilt "duktig" på att klippa mina gräsmattor sleep.gif .

När jag alltför länge undlåtit klippa, släpper jag ut grannens hästar som klippare rolleyes.gif .

Det klippta gräset ligger sedan så fint i speciella högar, som dessutom är extra näringsrika och bara att föra vidare till rabatterna laugh.gif .
*solis*
Vad härligt att ha grannens hästar som "gräsklippare" biggrin.gif

Du beskriver allt så att jag nästan känner att jag är där själv och upplever allt wub.gif

Jag själv gillar att kolla på allt som glittrar i naturen efter regn:träd och buskar är överfyllda av små "diamanter" som gnistrar så ljuvligt, så jag blir alldeles salig när jag ser det wub.gif

Även jag såg idag de första små öronen på några björkar här i närheten och några träd är fulla av rosa blommor, kan de vara paradis äpplen!?
Lars-Olof Arvids
Det är härligt att se hur naturen lever upp efter lite regn! Björkarna är gröna och fina och häggen kommer med små knoppar. I min äng blommar kungsängsliljorna för fullt, och även rödblära och förgätmigej har slagit ut. I helgen kom lövsångarna och i morse hörde jag den första grönsångaren. I blomlådorna utanför fönstren har jag sått två japanska fröblandningar, som det ska bli kul att se vad det blir av. Förra året hade jag lavendel där, som humlorna älskade. Den har nu fått flytta ut, för det är ju kul att prova något nytt också! smile.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon