Full version: hoyor med knoppar
bonzor
Såg nu imorse att några av mina sticklingar har börjat på knoppar *yey* (trodde aldrig att det skulle gå såhär snabbt)
Iaf nu till min fråga hur lång tid tar det innan knopparna slår ut?
Känns som jag inte kan vänta längre smile.gif
Min bilobata

Bella som har fått hela 3 st knoppar

Åsså har det växt ut en konstig sak på min carnosa ser ut som en treudd, vad är detta?
pejori
det är lite olika hur lång tid det tar, men räkna med en två veckor minst till wub.gif
treuddingen ser ut som ett skott unsure.gif unsure.gif
det liknar ett bladspröt smile.gif
MayaS
Det varirerar väldigt mycket mellan olika hoyor hur fort/sakta det tar för en knopp till att bli en blomma... men som pejori sa får du vänta minst i 2 veckor till. Bellan vill inte torka ut medan den har knoppar, tänk på det.
Jag fick vänta 11 veckor på min shepherdii när den fick knoppar så lång tid tod det innan knopparna slog ut.

Tre-udden är helt enkelt en ny ranka som är på gång. Vissa sänder ut kala rankor först för att sedan väta in bladen mesan andra sätter igång med både blad och rank tillväxt samtidigt.

Hmm hoppas att du förstår vad jag svammlar om

Mvh
M.
bonzor
tack och bock för svaren, carnosan har hela tiden bara fått nya blad så jag blev lite fundersam när den gjorde så smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon