Full version: hoyor med knoppar
bonzor
Sg nu imorse att ngra av mina sticklingar har brjat p knoppar *yey* (trodde aldrig att det skulle g shr snabbt)
Iaf nu till min frga hur lng tid tar det innan knopparna slr ut?
Knns som jag inte kan vnta lngre smile.gif
Min bilobata

Bella som har ftt hela 3 st knoppar

ss har det vxt ut en konstig sak p min carnosa ser ut som en treudd, vad r detta?
pejori
det r lite olika hur lng tid det tar, men rkna med en tv veckor minst till wub.gif
treuddingen ser ut som ett skott unsure.gif unsure.gif
det liknar ett bladsprt smile.gif
MayaS
Det varirerar vldigt mycket mellan olika hoyor hur fort/sakta det tar fr en knopp till att bli en blomma... men som pejori sa fr du vnta minst i 2 veckor till. Bellan vill inte torka ut medan den har knoppar, tnk p det.
Jag fick vnta 11 veckor p min shepherdii nr den fick knoppar s lng tid tod det innan knopparna slog ut.

Tre-udden r helt enkelt en ny ranka som r p gng. Vissa snder ut kala rankor frst fr att sedan vta in bladen mesan andra stter igng med bde blad och rank tillvxt samtidigt.

Hmm hoppas att du frstr vad jag svammlar om

Mvh
M.
bonzor
tack och bock fr svaren, carnosan har hela tiden bara ftt nya blad s jag blev lite fundersam nr den gjorde s smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon