Två av de tre änglarna som jag övervintrade i källaren får skrufsiga blad, de skrynklar ihop sig och trillar av. Har nagelfarit dem men inte hittat några kryp. Vad händer? Har börjat gödselvattna dem så smått men det hjälper inte.
Den tredje av gammeltrumpeterna ser helt normal ut och det gör även alla frösådda. De står på samma plats.
Vet någon vad skrufset beror på?
Lady Hamilton
30-04-2005, 14:22
Jag skulle i allafall gissa på spinn, mina blev lite "skrufsiga" o sedan såg jag spinn. Men var noga med att ge "trumpeterna" en daglig dusch men blom sprutan eller om du kan med slang.
Näe, spinn har jag inte sett. De har varit skrufsiga några veckor nu. Funderar på om det kan vara så att de behöver större krukor och ny jord. Hade hoppats slippa det jobbet innan det är dags att plantera dem i sommarkrukorna utomhus men....
Jag har precis så där på en bouganvilla (som jag inte kan stava till). Den har jättefina blad i början, sen efter några veckor så bara frasar de ihop och trillar av. Har andra av samma sort och med dem händer aldrig det fenomentet. Jag har letat med ljus och lykta och kan inte hitta några skadedjur. Växten växer för övrigt så det knakar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.