Full version: Kopåsgödsel
jessica zon6
Hur fungerar kogödsel på påse till att plantera sommarblommorna i krukor?

Med minimal budget funderar man ju hur man ska kunna slippa köpa en mängd plantjordsäckar för 80 kr stycket.
(Det har ju redan blivit ett par stycken i samband med sådden)
Det blir ju en rejäl summa då man fyllt alla stora krukor.....Den billiga plantjorden sägs ju ha så lite näring i,så min fundering är om man kan använda kopåsgödsel med eller utan blandning med den lite billigare plantjorden?

MVH jessica tongue.gif
Gåsis
Jag har inte haft så gott förstånd och har kanske inte än tongue.gif Men jag sätter mina sommarblommor i sån där jord som är 5 för hundra eller så. I den blandar jag lite koskit och det kan möjligen bli en liten giva gödselvatten under sommaren. Det har fungerat bra. Vad som inte alls gick var när jag satte tvååringar i samma jordblandning, för våren efter var ytan som cement.... blink.gif

/Åsa
kerstin z5-6
Kopåsen -smile.gif självklart
Ingrid på Västkusten
Påskogödsle 4 eller fem för en undrign går utmärkt. Läs på baksidan att det är 70 eller 80 % gödsel bara....

Och så komplettera med nån giva näringslösning under sommaren. Det blir så bra så bra.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon