lisselbo
29-04-2005, 18:57
Visst är den söt.
Stjärnpelargonen Annsbrooks Pluto
Hmmm, så här blommar min Annesbrook Pluto:

Mvh
Fenja
lisselbo
29-04-2005, 19:54
Är din stor Fenja?
Min är en stickling jag fick för en månad sedan ungefär.
Mvh Marie
Jag fick min i fjol som stickling och bilden är från i fjol. Länkar här till den bild på Pellissällskapets sida, nog ska den vara äggskal...
Annesbrooks Pluto. Jag ska kolla lite till så kanske jag hittar något som ser ut som din.
Mvh
Fenja
Det närmaste jag kan komma är Shalimar, som har en liknande rosa färg och lika fransiga kronbladskanter som din. Tyvärr gick det inte att länka den bilden, men kolla
Pelargonsällskapets bildarkiv.
Mvh
Fenja
lisselbo
29-04-2005, 20:10
Min är lite äggskalig, syns inte så bra på bilden bara. Inte världens bästa kamera.
mvh Marie
går man in och tittar på allt om trädgårds hemsida om pelargoner så ser Annsbrook Plutout så här
http://www.alltomtradgard.se/gardeninglist...=alfa§ion=AVilken är den rätta egentligen??? Har någon av dem varit ute och vänstrat ???
Muguet
Anki på Öland
30-04-2005, 10:25
Annsbrooks Pluto var en av mina första pellisar. Det är den mest blomvilliga jag kan tänka mig. Den överlevde min första pellisvinter sen stod den i värmen i växthuset och blommade hela förra sommaren, sen fortsatte den i mörkret i friggeboden nästan hela vintern. Efter omplantering och lite ljus kommer nu grönskan på den och flera knoppar är på gång. Blommans färg har varit lite olika varje gång beroende på ljuset, eller brist på det.
Anki