Läser om Persbrandt som slipper fängelse, och kan inte låta bli att tänka på andra skådisar/kändisar som har drogproblem det värkar vara väldigt stort problem i den gruppen av människor,och hur ska man komma tillrätta med det?högre straff eller mera vård....jag har inget svar, men tycker att alla skall vara lika inför lagen och det tycker jag inte skådisar/kändisar är
pejori
30-04-2005, 09:04
nix... dom slipper undan tillsammans med höga politiker villkorligt och samhällstjänst är en vanligare dom för dom en svensson sedan reagerar jag på en annan sak....varför får en politiker vara sjukskriven under en utredning om oegentligheter, medans en "vanlig" svensson inte får sjukpenning när hon verkligen är sjuk? konstigt system det där
zaaritha
30-04-2005, 18:37
Poliser, läkare o kändisar får ej samma straff som "vi vanliga"...
Reserv
30-04-2005, 19:57
Dom får väl ett straff på sätt och vis ändå, det är juh ingen positiv reklam för dom att dom drogat eller kört på fyllan. Och detta kan alla läsa om i stora rubriker. Inte en kotte vet om du eller jag har åkt dit på rattfylla, svensson får vara annonym men ta straff med en månad med boja.
kristerh
30-04-2005, 20:04
Jag tror inte att drogproblemen är värre i skådisbranchen än annars bland befolkningen det är nog bara så att det haussas upp så när någon kändis åker fast för rattfylla, med all rätt, alla som kör fulla skulle valsa i tidningarna. krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.