|
Typiskt kvällstidningarna att slå upp sånt som värsta nyheten- är alltid rädd för att sådana sidor på nätet nu blir mer intressanta för idioter än de var tidigare.
Åsa - Alingsås
30-04-2005, 10:00
Jag läste precis samma artikel, Fenja. Jag kan inte för mitt liv förstå varför sexuellt umgänge med djur inte är olagligt?!  Det borde väl vara självklart att hundar och hästar (eller vilket djur det än handlar om) knappast frivilligt skulle välja att ha sex med en människa. Jag försöker att respektera alla människor, men ibland kan jag inte hjälpa att tänka: Var är det egentligen för fel på folk?! MVH, Åsa
Javisst Ejjan! Om man låtsas att det inte finns så slipper man ju bry sig... Jag tycker att det är BRA att regeringen äntligen gjort en kartläggning av detta. Ett så vidrigt brott som att tvinga sig sexuellt på oskyldiga djur ska givetvis uppmärksammas och FÖRBJUDAS i brottbalken. Mvh Fenja
Hrmm, det var inte riktigt så jag menade... Ska ju självklart förbjudas! Menade bara att kvällstidningarna alltid ska chockera för att få läsare. Här har lokala pressen skrivit om detta flera gånger då någon dåre har antastat och skadat ston i närheten. Det det är hur man skriver om det i kvällspressen jag ställer mig frågande till. Men det kanske bara är jag som är känslig...
Jag tycker nog att det en ovanlig saklig artikel för att vara en kvällstidning... Mvh Fenja
CITAT (ejjan @ 30-04-2005, 11:10) Hrmm, det var inte riktigt så jag menade... Ska ju självklart förbjudas! Menade bara att kvällstidningarna alltid ska chockera för att få läsare. Här har lokala pressen skrivit om detta flera gånger då någon dåre har antastat och skadat ston i närheten. Det det är hur man skriver om det i kvällspressen jag ställer mig frågande till. Men det kanske bara är jag som är känslig...  Precis, samma sak händer när det rotas bland barnporrsidor (som ofta tidningarna hänvisar till), sidorna får ett ökat tryck av besökare. Rubrikerna kan ta fram djävulen i folk, även bland dom som annars aldrig haft en tanke på att besöka en dylik sida.
pialotta
30-04-2005, 13:12
jag har inte läst artikeln men drar mig till minnes att det var på tapeten för inte så länge sen. Har för mig att det varit olagligt till bara för något år sedan.
det är vidrigt
andersen
30-04-2005, 14:15
CITAT (Posse @ 30-04-2005, 15:06) Fy fan vad vidrigt,är Spanjorer extra elaka mot djur? tänker på tjurfäktning, kasta får ut genom kyrktorn, hoppas att EU kan få slut på det.
tack posse för att du fördärvat min dag!!!!! (inte elakt menat) fullständigt VIDRIGA BILLDER!!!!!!!! tycker att det är viktigt att se och titta på dessa bilder och program, istället för att bara blunda och tro att det aldrig har hänt men vad ska man göra, mot traditioner och gamla vanor?
CITAT (pejori @ 30-04-2005, 15:29) tack posse för att du fördärvat min dag!!!!! (inte elakt menat) fullständigt VIDRIGA BILLDER!!!!!!!! tycker att det är viktigt att se och titta på dessa bilder och program, istället för att bara blunda och tro att det aldrig har hänt men vad ska man göra, mot traditioner och gamla vanor?  Håller fullständigt med  Vidrigt var bara ett namn, osmakligt, grymt, sjukt, ömänskligt ett annat. Det finns många ord för sånt beteende, lunchen är inte så långt ifrån att komma upp igen, man blir klart illamående. EU eller inte, sånt ska inte få förekomma nånstans tycker jag och förmodligen alla andra i sverige.
pialotta
30-04-2005, 15:11
jag kan faktiskt inte titta jag förstår att det pågår men vägrar att låta mina dagar förstöras, det räcker inte med att en dag blir hemsk, jag kan se bilder framför mig i evighet.
Mitt bidrag är att jag försöker låta bli att äta kött, vi har matats med bilder på kalvar som inte kan gå, kor som inte kan föda, kycklingar som trasas sönder när de ramlar ner på bandet till slakteriet etc. Nyligen bulgariska hundar som i lina svingades så att de bajsade på sig.
Jag försöker se till att djuren i min närhet har det bra, jag är bl a hästmassör och hjälper en del hästar och förklarar för ägare till hästar vad deras hästar behöver, om det är veterinärbesök eller sadelanpassning eller annorlunda foderstat. Det är vad jag kan göra och jag behöver inte läsa alla artiklar för att inse att djur lider.
zaaritha
30-04-2005, 18:02
Vidrigt, helsjukt!! Äckligt!
Osmakligt sjukt grymt brutalt barbariskt hjärtlöst tyranniskt rått bestialiskt drakoniskt sadistiskt avskyvärt vedervärdigt vämjeligt ruskigt förhatligt frånstötande odiöst fasansfullt djävulskt hårresande erbarmligt läbbigt gement bedrövligt vederstyggligt gräsligt vidrigt helsjukt äckligt kväljande och (o)mänskligt. *skäms över att vara människa*
FY FAN!
CITAT (Boxer @ 30-04-2005, 19:57) Osmakligt sjukt grymt brutalt barbariskt hjärtlöst tyranniskt rått bestialiskt drakoniskt sadistiskt avskyvärt vedervärdigt vämjeligt ruskigt förhatligt frånstötande odiöst fasansfullt djävulskt hårresande erbarmligt läbbigt gement bedrövligt vederstyggligt gräsligt vidrigt helsjukt äckligt kväljande och (o)mänskligt. *skäms över att vara människa*
FY FAN! Bra sagt! Mvh Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|