Full version: Tänd inte så här !
Blomstertanten
Prova inte det här hemma !

ohmy.gif blink.gif
Airamya
Oj då! ohmy.gif Hoppsan...
Fenja
Hmmm... vilka dårar! Men himla bra musik alltså!! biggrin.gif
Mvh
Fenja
Kathy
Jackass.
Tjosan
Fejk!
man ser ju att filmen klipps just när han börjar springa därifrån. Sen brinner det inte ner så fort oavsett hur mycket tändvätska du har satt dit.
Reserv
CITAT (Tjosan @ 30-04-2005, 22:28)
Fejk!
man ser ju att filmen klipps just när han börjar springa därifrån. Sen brinner det inte ner så fort oavsett hur mycket tändvätska du har satt dit.

Brinner ner!!!? Med all den tändvätskan (vad det nu var) så kan man bara säga som Dynamitharry: Vilken jävla smäll! tongue.gif Säger väl sig självt att det bara smäller till, det ska inte ens föreställa att den brunnit ner, kolla bara vilken vidd elden har efter explosionen. från början var det juh bara en ynkans brädhög.
Tjosan
CITAT (Reserv @ 30-04-2005, 22:32)
Fejk!

Brinner ner!!!? Med all den tändvätskan (vad det nu var) så kan man bara säga som Dynamitharry: Vilken jävla smäll! tongue.gif Säger väl sig självt att det bara smäller till, det ska inte ens föreställa att den brunnit ner, kolla bara vilken vidd elden har efter explosionen. från början var det juh bara en ynkans brädhög.

mm. så sant.. Men det är inte "en ynkans brädhög".
I början av filmen ser du att det är lång rad av bråte.. och visst smäller det till.. Men jag talar om EFTER det... där kommer klippet.... De har klippt ihop nåt som händer kanske 30 minuter senare. Man ser ju tydligt att allt redan bunnit ner en hel del.
Asch. orkar inte gå in på alla detaljer. är lite lullig efter majbrasan ser du smile.gif
Reserv
CITAT (Tjosan @ 30-04-2005, 22:48)
Fejk!

I början av filmen ser du att det är lång rad av bråte.. och visst smäller det till.. Men jag talar om EFTER det... där kommer klippet.... De har klippt ihop nåt som händer kanske 30 minuter senare. Man ser ju tydligt att allt redan bunnit ner en hel del.
Asch. orkar inte gå in på alla detaljer. är lite lullig efter majbrasan ser du smile.gif

För mycket tändvätska (glykol) i kroppen för att klara kylan ute? tongue.gif
mamamaggan
Tändvätska? Det kan ju ha varit bensin. Då blir det "våldsam" eld.
Tjosan
CITAT (Reserv @ 30-04-2005, 22:51)
CITAT (Tjosan @ 30-04-2005, 22:48)
Fejk!

För mycket tändvätska (glykol) i kroppen för att klara kylan ute? tongue.gif

Nop... Etanol var namnet biggrin.gif
Fy vilken kall kväll det var idag.. fick värma upp ordentligt med cider och whiskey för att känna någon sorts värme smile.gif
Brasan var skön tills någon ställde sig framför en, då blev det bitande vinterkyla igen wacko.gif
farbror B
För att det ska brinna så att det går att tända med en ständsticka på backen, måste det vara etanol eller bensin.
När det gäller diesel, fotogen, tändvätskamm , så kan man ha en öppen tunna full och tändstickan skulle ändå bara slockna..

Fotogen blir som bensin när den är över 60 grader varm, så sånt bullshit man kan se på västernfilmer, där man kastar lyktan och bränner ner allt, går inte. Gör man det slocknar bara lågan.
Inte heller exploderar bensintankar som i filmerna. Om bilen brinner under lång tid kanske, men då blåser nog hellre tanklocket av bara.
Finns så mycket effekter och så lite sanning..

Sant är i alla fall att häller man på en gallon bensin, så är titeln klar :
RIKSPUCKO
djingis
Jag är skiträdd för eld då jag var med om en egen erfarenhet för några år sedan.
Jag brukade elda upp gammal förna och det blev så bra så bra.
Tills ett år då jag kom för nära enbusken.
Det sa bara SWOSH och så var den övertänd. Jag trodde att hjärtat skulle komma ur kroppen genom halsen och jag lär aldrig göra om det. ALDRIG!
Bettson
Har en kompis som låg sexmånader på sjukhus efter att ha svetsat i ett oljefat han trodde var tomt.

Han blev överraskad av en jädra smäll minskt sagt . Hela verkstaden blåstes ut och det var på håret han överlevde.
farbror B
Väldigt vad en del människor tänder på konstiga saker.... tongue.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif smile.gif
hera
Det är ju bara och titta på din ödlaundrar vad han gör laugh.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
renate
Det var säkert bensin...............vilket pucko!!!!!!!!!!!!!!!
farbror B
CITAT
Medlem

Grupp: Medlemmar
Antal inlägg: 296
Medlemsnummer: 5168
Medlem sedan den
14-03-2005

Det är ju bara och titta på din ödlaundrar vad han gör    

en del har den märkligaste fantasi...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon