Diana
Hejsan på er!

Kan någon hjälpa mig med att finna en bild av denna apricosfärgade blomma?

Det är en nu skuggväxande balsamin.

rolleyes.gif
/Diana
zaaritha
Sökte på google, men hittade inte det namn du angett!
Har du kollat på google, själv??
Diana
CITAT (zaaritha @ 30-04-2005, 21:46)
Sökte på google, men hittade inte det namn du angett!
Har du kollat på google, själv??

Jo jag har letat där men får bara TEXT information och inga bilder. Min mamma läste upp namnet för mig i telefonen och jag ville gärna se hur den såg ut.
Fenja
Jag undrar om namnet verkligen är det korrekta... har sökt på en massa variationer av detta nu och hittar ingenting....
Mvh
Fenja
Åsa, mälardalen zon 2
Jag gissar att det är någon i Expo-serien av Impatiens. Det finns en hel radda moderna hybrider som heter sådant som

Impatiens ´Expo Pink´
Impatiens ´Expo White´
Impatiens ´Expo orange`
Impatiens ´Expo Melon´
Impatiens ´Expo Cherry´
etc. etc.
Diana
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,30-04-2005, 22:17)
Jag gissar att det är någon i Expo-serien av Impatiens. Det finns en hel radda moderna hybrider som heter sådant som

Impatiens ´Expo Pink´
Impatiens ´Expo White´
Impatiens ´Expo orange`
Impatiens ´Expo Melon´
Impatiens ´Expo Cherry´
etc. etc.

Detta är en helt ny variant och den fanns med i en bilaga i Hemmets Journal enligt min mamma. Jag skall nu iväg och köpa den själv för att kolla upp saken. Återkommer.
Diana
CITAT (Fenja @ 30-04-2005, 22:12)
Jag undrar om namnet verkligen är det korrekta... har sökt på en massa variationer av detta nu och hittar ingenting....
Mvh
Fenja

Fenja och Åsa, titta i mitt album "Diverse", där har jag nu scannat in bilden ur bilagan till Hemmets Journal idag. Vet ej om bilden är Fusion eller om det är Radiance.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon