Full version: Tomater i hink
inglew
Tänkte föröska odla tomater i hinkar i år för att slippa diverse skadeangrepp. Har någon ett bra "recept" på vad hinskarna ska fyllas med?

Tack på förhand
Inglew
Susanna
Kögödsel på påse brukar funka utmärkt!
inglew
Enbart kogödsel????

Inglew
Susanna
Ja, den är inte så stark den som är på påse. Men det finns säkert bra jordblandningar man kan göra också. Men jag som är lite lat kör helt och hållet med kossa på påse.
Christoffer
Jag har kört med vanlig plantskolejord (blomjord) och det har gett ett finfint resultat med massor av tomater.
uno
Den mest ekonomiska köpjorden är nog kogödsel. Bra struktur och bra med näring. Göfab tar 100:- för 6st 50liters säckar. Jag använder enbart denna jord till mina tomater, gurkor meloner och paprika.
inglew
Tack för tipsen. Var finns Göfab? Jag bor i Karlskrona och känner inte igen detta!

Inglew
Reserv
Man behöver ingen jord över huvudtaget, det räcker med sand och gräsklipp. Gödsla på nån gång så blir det bra.
Anic
Här är göfabs hemsida, där kan du titta om det finns någon butik nära dig.

http://www.gofab.com/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon