Full version: porslinsblomma
Pfaffan
Hejhej!
Jag har just upptäckt detta fantastiska forum, och efter att ha läst allt som fanns om balkongodling halkade jag in på krukväxterna och fann till min glädje många hoya-trådar... Nu hoppas jag att nån kan tala om för mig vad det är för sort jag har?

Jag räddade tre ledsna kvistar ur en julgrupp för många år sen, och efter några sorgliga år (och flytt till ny bostad) började den plötsligt växa och sätta knopp. Tyvärr upptäckte jag inte knopparna förrän mitt i omplanteringen, så jag hoppas att jag inte har förstört blomningen... det är snart två veckor sedan och än ser allt bra ut.

Bilder finns i ett album under mitt användarnamn, tyvärr lyckas jag inte lägga in dem här.

/Pfaffan
pejori
du måste gå in i din profil och skriva i ditt albumnamn där....annars ser vi det inte wub.gif
jendah
Ser ut som en Hoya Bella smile.gif

Albumet här!
Jeanette/västra götaland
Håller med jendah.
Tror det är en Hoya bella.
Pfaffan
Snabba svar, tack så mycket!
Det här _är_ ett trevligt forum! biggrin.gif

/Pfaffan

P.S. Jag trodde att mitt album var lätt att hitta via användarnamn och profil... hur skulle jag ha gjort pejori?
Tack jendah för att du räddade mig!
MayaS
H. lanceolata ssp. bella som är hoyans fullständiga namn.
jendah
Gå in på "din kontrollpanel" (finns länk direkt under Odla loggan) och klicka på länken "Redigera profilinformation". Där finns ett fält (Användarnamn i ditt fotoalbum) där du fyller i pfaffan. Då dyker albumet upp under dina inlägg smile.gif
pejori
håller med dom övriga...det är en hoya bella smile.gif smile.gif
välkommen hit föressten laugh.gif laugh.gif
Pfaffan
Tack så mycket! biggrin.gif

/Pfaffan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon