Full version: porslinsblomma
Pfaffan
Hejhej!
Jag har just upptckt detta fantastiska forum, och efter att ha lst allt som fanns om balkongodling halkade jag in p krukvxterna och fann till min gldje mnga hoya-trdar... Nu hoppas jag att nn kan tala om fr mig vad det r fr sort jag har?

Jag rddade tre ledsna kvistar ur en julgrupp fr mnga r sen, och efter ngra sorgliga r (och flytt till ny bostad) brjade den pltsligt vxa och stta knopp. Tyvrr upptckte jag inte knopparna frrn mitt i omplanteringen, s jag hoppas att jag inte har frstrt blomningen... det r snart tv veckor sedan och n ser allt bra ut.

Bilder finns i ett album under mitt anvndarnamn, tyvrr lyckas jag inte lgga in dem hr.

/Pfaffan
pejori
du mste g in i din profil och skriva i ditt albumnamn dr....annars ser vi det inte wub.gif
jendah
Ser ut som en Hoya Bella smile.gif

Albumet hr!
Jeanette/vstra gtaland
Hller med jendah.
Tror det r en Hoya bella.
Pfaffan
Snabba svar, tack s mycket!
Det hr _r_ ett trevligt forum! biggrin.gif

/Pfaffan

P.S. Jag trodde att mitt album var ltt att hitta via anvndarnamn och profil... hur skulle jag ha gjort pejori?
Tack jendah fr att du rddade mig!
MayaS
H. lanceolata ssp. bella som r hoyans fullstndiga namn.
jendah
G in p "din kontrollpanel" (finns lnk direkt under Odla loggan) och klicka p lnken "Redigera profilinformation". Dr finns ett flt (Anvndarnamn i ditt fotoalbum) dr du fyller i pfaffan. D dyker albumet upp under dina inlgg smile.gif
pejori
hller med dom vriga...det r en hoya bella smile.gif smile.gif
vlkommen hit fressten laugh.gif laugh.gif
Pfaffan
Tack s mycket! biggrin.gif

/Pfaffan
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon