Magdis
De grodde ungefär 13 april och de är fortfarande inte större än när de just stuckit upp skallarna ur jorden. De flesta exemplar ser ut att ha torkat ihop dessutom. Det blir nog inga blommande bergvallmo för min del i år. sad.gif
kerstin z5-6
De ska stå mkt svalt + 10 ..nattetid-
kanske går att ordna -rötterna växer inget i rumstemp alls
Magdis
Okej, då beror det förstås på det. De har stått i ca 15 grader. Om jag flyttar ut dem i garaget blir det åtminstone neråt 11 grader på natten och högst 15 på dagen. Jag var redo att ge upp dem men då ska jag ge dem en chans till.
kerstin z5-6
Det blir säkert bra ! smile.gif
Maggan H
Kan detta gälla fler sorter än just blå vallmo? Många av mina sådder har/stod stilla i flera veckor, och det var allt från kiwi till celosie och ipomoea.
kerstin z5-6
När det gäller dina gissar jag på annat --omskolning nyss ger stillastående -nyflytt till växthus-för låga natttemp osv ..
Dessutom är det ju knubbisar man vill ha
Jag skyller på en lite kylig vår i ditt fall ,då de du beskriver är värmeälskade växter o inte himalyanska som bergvallmon laugh.gif
Maggan H
Ok, omskolning blev det när de stod stilla fast de var små, men det dröjde klart igen innan de tog lite fart. Den segaste ännu är kiwin som väl väntar på lite mer värme, för det har det varit snålt med. Fast celosin står oxå ff stilla, vattnat kanske för bra. Jag har värmefläkten igång på nätterna i växthuset men ändå tog det dahliorna 1 månad att komma igång, nu är i alla fall 3 på g. Så det är nog lite kyligt för de små rackarna. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon