Full version: Stora zink krukor
mowal
Är på jakt efter riktigt stora zink krukor. Någon som vet var jag hittar största urvalet i Stockholmstrakten ?

Mona
Dilidis
Ikea har sådana, såg dem igår senast i Barkarby. Vet inte vad "tiktigt stora" innebär för dig men för mig var de "riktigt stora"
fruberglund
Här är mina stora zinkkrukor som jag i och för sig köpt på en plantskola i Jönköping men såg att de hade exakt likadana på nån sån där affär som finns i hela riket. Om du är intresserad av dem så kan jag försöka komma ihåg vart det var, ska bara kickstarta hjärnan först smile.gif

Dilidis
Är ganska säker på att detta (de på bilden med gula blommor i) finns på Coop forum..
Jill-Ulrika
CITAT (mowal @ 01-05-2005, 19:28)
Är på jakt efter riktigt stora zink krukor. Någon som vet var jag hittar största urvalet i Stockholmstrakten ?

Mona

Om ni har "Lagerhaus" i sthlm så finns det numera ett brett utbud med zinkkrukor där. I Göteborg fanns det både höga, breda runda och fyrkantiga rolleyes.gif
ia_marre
Lagerhaus har ju fina grejer, men är zinkkrukorns väldigt dyra där?
Jill-Ulrika
CITAT (ia_marre @ 09-05-2005, 16:44)
Lagerhaus har ju fina grejer, men är zinkkrukorns väldigt dyra där?

Det beror på vad man anser vara dyrt. Jag tror att Lagerhaus ligger i en mellanklass rent prismässigt. Tror priset på en av zinkkrukorna av typen djup men medelstor låg på 159 kronor. Det tyckte jag var dyrt till en början.

Sen såg jag att de hade ett liknande zinkkrukeutbud på "Grafit" men med ganska grunda krukor till ungefär samma pris, så de var dyrare med tanke på krukdjup.

Och på ÖB har det också endel zinkkrukor men de är hiskeligt dyra för att komma ifrån ÖB, enligt mitt tycke och ligger i samma prisklass som Lagerhaus konstigt nog. blink.gif
Em_I_Am
Jysk har jätte fina stora fyrkantiga (lite som fruberglund men släta). Kommer inte ihåg priset, men dem var inte så särskilt dyra.
grodchen
På jysk har de haft stora zinkkrukor billigt. Där har jag köpt flera krukor av olika storlekar. Den största jag köpt (30x30 cm) kostade under 200 om jag mins rätt. Och det fanns större.

Deras utbud är väl inte fantastiskt, men de modeller de har är enkla och stilrena.
trasan
Om du inte behöver ha botten på "krukorna" föreslår jag ventilationsrör - finns hur stora som helst... (alltså diameter - höjden bestämmer du själv - bara att kapa). Billigt kan det också bli - med lite tur - Jag fick mina helt gratis på jobbet!
estet
Å jag vill föreslå Jula som hade riktigt stora zinkbaljor här tidigare. smile.gif

Annars har jag hittat mina (balja + hinkar) på loppis, auktion och i gamla bodar där de har stått bortglömda sen farmors tid. tongue.gif
lurvig
Hej!

Plantagen i sthlm (bergianska) har massor med stora zink krukor!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon