Full version: Brudslöja
Eva St
Var som sagt på Trädgårdsmässan i Göteborg. Köpte ju Blåregn som jag frågat om tidigare men köpte också Brudslöja både i form av rötter och hel planta fråga mig inte varför eftersom jag misslyckats gång på gång med denna växt
Vill nu veta så mycket som bara går om denna växt så jag inte misslyckas igen
kerstin z5-6
Soligt o nästan torr Torrt , väldränerat läge i allafall -mkt rotkänslig,pålrot - o gillar inte flytt -Ska den samplanteras med rosor får man försöka se till att den slipper de mängder vatten som rosen vill ha smile.gif
pejori
om den står ensam i sol då? huh.gif huh.gif
kan den överleva då? unsure.gif
Eva St
Tusen Tack Kerstin förstår genast var största felet ligger eftersom de suttit ihop med rosor tidigare när jag försökt. Du skriver att det är mycket känslig rot gäller även kyla då eller är det mest vatten????
kerstin z5-6
De är fullt härdiga i z6 -inte kyla utan fukt alltså som är fienden -
Kan hända att er vinterväta tar ytterligare kål på dem -Men jag gissar att det räcker att du placerar de nya på ett bra ställe, helst inte lerjord, i så fall grusblandad -gärna lite upphöjt läge

om den står ensam i sol då?
kan den överleva då? Jag förstår inte riktigt frågan men ... det är klart de kan
Om det är väldränerat och soligt- ja
pejori
tack kerstin...det är full sol i rabatten, och brudslöjan passar perfekt där
kerstin z5-6
smile.gif ok -den är en snygging när den mår bra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon