Magnus G
Hej alla..

Vi har en underbar trumpet hemma. Vi brukar inte gödsla den nämnvärt. Den står ute i sol och värme. Inte i drag. Den får påfyllnad med jord varje vår/sommar och bra med vatten.

Ett tips som jag hörde om på TV var att den blommar bättre om man vid vinterförvaringen spar de "klykor" som blidats, så nu till i sommar så har vi gjort så så vi får väl se....

MVH Magnus G
Fenja
Dessutom ÄLSKAR änglarna gödsel, jag planterar mina i ren kogödsel köpt på påse och börjar gödselvattna dem efter fyra veckor ungefär. Gödsel varenda vattning. Om man klipper änglarna på våren klipper man bort en massa knoppanlag.
Mvh
Fenja
elle
tongue.gif

Jag må vara "skogstokig", men jag har satt ut min Änglar redan!!
zon 4.

Visserligen med "mössa" nattetid och somliga dagar när det känns kyligt!
Jag matar dem, vid första omplanteringen med kogödsel, sen bli det rikligt med Chrysan resten av säsongen!
De står i 100 literstunnor, MED handtag! biggrin.gif

De har massor av knoppar nu, men jag har brottats hela vintern med div. ohyra! (det var därför de fick "gå" ut)

En fråga: Varför är de RÖDA Änglarna så svårodlade?
Eller- har de andra behov, som jag inte vet något om?
Pinup
Jag hade tänkt att köpa mig en trumpet ,jag har alldrig ägt nån förut:-)

Så borde jag alltså plantera om den i ren kogödsel? i en jätte kruka...

För bästa resultat?
Fenja
Pinup kruka upp den i storlek allt eftersom den växer. Första eller andra året behövs knappt några jättekrukor. Jag planterar mina direkt i pås-kogödsel och börjar gödselvattna efter 3-4 veckor. Gödsel i vatttnet varje gång. Placera den i full sol och så vindstilla som möjligt.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon