svanqvistj
Hej!

Köpte ett gäng rotknölar från Odla. Alla var i mycket bra kondition och jag har planterat dem efter konstens alla regler i krukor som står ute, skyddat från direkt sol och frost. Alla växter har kommit upp fint utom Rosenflockeln som inte sticker upp med något grönt alls. Det är 2 veckor sedan jag krukade dem nu (övriga sticker upp mellan 5-7 cm redan).

Tar den rackaren längre tid på sig eller är det något annat fel?

Nettan
stina
jag har samma problem - väntar spänt på svar....

/Stina
kerstin z5-6
Eftersom den är sensommarblommande lurar den i jorden ,längre än de andra -vattna inte förrän de kommer -håll bara lätt fuktig jord
svanqvistj
Tack Kerstin! Puh... blev lite orolig där ett tag. Det var ju faktiskt den här blomman som var viktigast för mig.

Åsså lärde man sig något nytt igen.... Det är härligt att vara relativt nybliven med trädgård och alltid ha något att fundera på.

Nettan
kerstin z5-6
Det är samma fenomen ute -sensommar o höstblommande perenner är sist upp ur jorden .. så man ska inte dödförklara i onödan ..
Satte nya perenner över de gamla i början av trädgårdskarriären
.. blev ju täta o fina rabatter när de"döda " återuppstod laugh.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
stina
CITAT (kerstin z5-6 @ 02-05-2005, 11:06)
Satte nya perenner över de gamla i början av trädgårdskarriären
.. blev ju täta o fina rabatter när de"döda " återuppstod laugh.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif

Usch har du lärt dig att sluta med detta fenomen???? Jag gör så fortfarande - men det beror helt enkelt på att jag glömmer vad som står planterat i rabatterna......

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon