Full version: prydnadskörsbär
josohl
Har hittat ett "hål" i trädgården där ett prydnadskörsbär hade varit perfekt. Frågan är ju nu bara vilken sort man skall ha. De som ofta står i "offentliga" planteringar är jättefina tycker jag, men vilken är det? Har läst den nya artikeln på startsidan och gissar att det kan vara vårkörsbär. Vad tror ni?
Titta in i mitt album:
http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...864&uuid=josohl
Louise i Göteborg
Vet inte vilken som är på bilden, det finns så vansinnigt många.

En som är vanlig i offentliga planteringar är prunus sarangeti -mkt vacker men för stor för de flesta privatträdgårdar.

Jag har p. subiritella - underbar i sin bästa blomning just nu. Den har enkla ljusrosa blommor och trädet är större och mer "trädigt" än de flesta sk prydnadskösbär, mandelträd etc som är vanliga i plantskolorna.
Cilla
Ja, prydnadskörsbär är en härlig djungel för det finns så många att vlja bland! Gör några sökningar i avdelningen för busk och träd, vi hade en tråd med många exempel och bilder för ett eller ett par år sedan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon